tisdag 19 maj 2009

Pedikyr

Mycket ska förberedas och frächas upp nu när det snart är försommar. Bla är det detta bestyr med fossingarna. En pedikyr är ett sätt att förbättra utseendet hos fötterna och tånaglarna. Ordet pedikyr kommer från de latinska orden pes, fot och cura, vård. Idag har varit ännu en ledig dag och jag har unnat mig en lugn stund med fötterna i fotbad följt av filande och insmorning. Som pricken över I blev naglarna rödlackerade också. Nu vågar jag visa bara sommarfötter i årets nyinköpta sandaler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin färg, skall fixa till mina fötter imorgon kväll skulle gärna vilja få pedikyr men jag är så kittlig att jag skulle skratta ihjäl mig om någon höll fast mina fötter.
Eva

Ulrica sa...

Snyggt... mina fötter hälsar att de är grymt avundsjuka:)