fredag 22 maj 2009

Ack Värmeland Du Sköna

Äääääntligen fredag och jag får åka till landet. Medans övriga familjen roar sig i Göteborg packar jag med mig fotvärmaren Pelle och styr kosan till Fryksdalen. Planerna är vila, men lite målning av några bänkar och ett par lampor kanske jag tar tag i. Sedan ska jag plantera blommor och en ros som jag flyttar här hemifrån. På lördag kväll ska jag ha tjejmiddag med mina värmländska väninnor. Räkcocktail till förrätt följt av parmesanöverbakad kycklingfilé med vitvinssås och matig grönsallad och som avslutning hemgjord chokladmousse. Låter väl som en bra meny. Hoppas på fint väder så jag kan slappa i solstolen samt ta en fotorunda så jag kan delge er mitt underbara Värmland i lite bilder nästa vecka. Eftersom den här helgen ska gå i vilans tecken kommer datorn få stanna hemma. Jag önskar er alla en fortsatt fin helg. Varma kramar från Mie.

4 kommentarer:

anemonen sa...

Åh där är det vackert. Jag har varit i de trakterna. Ha en skön helg.

Veronica sa...

Så trevligt det låter Måla och slappa och fotografera,och det blir säkert en jättegod mat =)

Lallis - liv och leverne sa...

Ha det underbart, vännen:)
KRAM

Olga T sa...

Vackra trakter du har stuga i! Hoppas du får lite sol. Här regnar det idag.