lördag 16 maj 2009

Musikfoto 18

Den här veckan är temat Flower Power hos Musikfoto. Mitt musikval är en klockren hit från denna era däremot bilden, hm. Ja, det är det närmaste jag lär komma hippie och flower power ;-). I mitten av 1960-talet startades en ungdomsrörelse i San Fransisco, USA. Rörelsens strävan var att leva i en lyckligare värld. Det ansågs att man skulle visa sin medmänniska kärlek och man skulle vara emot våld. Man hade blommor som symbol för lyckan. Med hjälp av kärlekens makt ville man förhindra konflikter och hade då som slagord: ”Make love. Not war” och ”Peace, love and understanding”. Man hade startat Flower power vågen. http://www.youtube.com/watch?v=JUbMWtUyIIE

6 kommentarer:

Namn: Eva sa...

Jag hade samma problem ... lätta att välja låt men hade svårt med passande foto! Du har ju lyckats bra med blommor i hår!!!
Mycket bra låt har du valt oxå!!!

HA det gott/Eva

Rajson sa...

Jeffersons är verkligen klassiskt!
SÅ fiiin krans!
Ha en skön helg!

tallrotsmarie sa...

den låten har jag inte hört...
men blommor i håret det skulle man ha =)

Anonym sa...

Jag älskar låten, men bilden saknar något... :-)

sinneskatten sa...

Vilken tid det var, jag var inte riktigt så gammal så jag var med, men musiken den växte jag upp med.

Anette sa...

Den låter hade jag aldrig hört innan! Men den var riktigt "flower power" precis som din bild;-) /Anette