lördag 23 oktober 2010

Choko & Marshmallows Muffins


Det här smarriga receptet hittade jag hos Mikabella. Riktiga godiskakor som ger fikastunden en extra knorr.

Till ca 15 st muffins behöver du:
100 g smält avsvalnat smör
2 dl socker
2 msk kakao
2 tsk bakpulver
2 dl mjöl
2 ägg
1 nypa salt
6 marshmallows delade i mindre bitar
50 g hackad mörk choklad
1 dl grovt hackade hasselnötter

Vispa äggvitan fluffig tillsammans med socker och salt. Vänd ner äggulan och det smälta smöret. Sikta i mjöl, kakao och bakpulver. Rör ner marshmallows, choklad och nötter. Fördela smeten i muffinsformar. Fyll ungefär til hälften. Grädda i ugnen ca 12 minuter. Låt svalna på galler under bakduk.

6 kommentarer:

Monica sa...

Mie, nu har jag suttit här och njutit.....mumma för själen....med vackra bilder. Räknat fingrarna 1,2,3,4,5......på den knubbiga lilla handen. Tack!
Önskar Dig och din familj en skön Helg. Puss på kinden.
PS: hälsa även mamsen.

Rigmor sa...

Vackra svartvita bild...och de andra också! Å lagom på lördagen får man ett recept till fikat, kan inte bli bättre!! Så nu blir det en tur till lilla Ica och se om de har marshmallows, det gick ju inte åt så många så sen kanske det blir lite tilltugg till kvällen av resten...! Är absolut ingen bakexpert, det överlåter jag till den äldre av döttrarna, men muffins och bullar brukar jag klara, så det här törs jag mej på tror jag!
Ha en riktigt skön lördag!!
kram

Annelie sa...

Mums, de där får man nog ta och prova...

Fröken Tindra sa...

Mmm, det där låter gott!
Vackra foton du har här på din blogg!
Kram!

Unknown sa...

I love how the muffins have colorful covers. So pretty and festive!

Anonym sa...

Alluring !!!


Please have a wonderful Sunday.

daily athens