lördag 16 oktober 2010

Det Går Lite Väl Fort Ibland


Även om jag ofta kan behålla fokus på att vara här och nu, inte dras med i andras vardagliga stress och bara rusa på, kan jag stundtals känna att livet rullar på lite väl fort. Nå´n som känner igen sig? Visste väl det ;-). Erfarenheten har dock lärt mig känna igen kroppens signaler och ffa lyssna på dem och ta dem på allvar, då det är dags att "tagga ner". DÅ är det så in i norden bra att ha en kompis som heter Nikon ;-).

Inspiration & Kreaktivitet

14 kommentarer:

cat sa...

Wow jag blev nästan lite åksjuk av att titta på din bild!

Pysselfarmor sa...

Det var en läcker tolkning och alldeles insiktsfullt! Fick nästan ett epelepsianfall av att titta på bilden (nä jag har inte sjukdomen).

Det gäller att lära sig att säga nej, stopp, senare, inte nu, aldrig, vänta och alla de där orden som man är så dålig på! men jag tror att de kommer ju äldre man blir (kanske förståndigare?) åtminstone är det så för mig.
Ha en fortsatt skön helg!

Lasseivomma sa...

Superbra tolkning, dessutom helt rätt bild som illustration. Den där kamerakompisen är också väldigt bra att ha....min heter dock Pentax.

Monica o Jacob sa...

Ojoj här blev jag snurrig i huvudet av bara farten;-)

BP sa...

Herregud vilken bild!!! Hur gjorde du? Som fler andra skrev så framkallar fotot lite yrsel som kom av bara farten. Omgångens nummer 1 för mig så långt:-)

Misswhatsit sa...

En kanonbild. Det känns som om man dras in i den.:)
Ha en lugn och skön helg!

Cecilia Artista sa...

Härlig tolkning - riktigt träffsäker!
Ha en mysig helg!

anemonen sa...

Bästa tolkningen hittills idag tycker jag. Grattis.

Unknown sa...

love the effect that you've created here, and..

well said Marie!

Johanna S sa...

Vilken cool effekt - hur har du fått till det här??? Riktig bra tolkning av temat - snyggt jobbat!

Pialotta sa...

Vilken effekt du fått till.. visst blir man allt lite yr i pottan ibland av allt stressande.. då är våra vänner så bra att ta med som sällskap.. Jag tar oxså med min vän Nikon nu för tiden:)
Ha de..

Viola sa...

OJ!! Her ble jeg virkelig tatt med i dragsuget og skikkelig sugd inn!!!! Hvordan har du fått til dette, flinke du!! :O Ja tiden går så fort, og det verste av alt, den kommer ikke til å gå saktere heller..!! Det gjelder å leve etter våre Visdomsord: Leve i Nuet! så mye og ofte en bare kan.. Det skjer titt og ofte at jeg samtidig som jeg synes tiden går så forferdelig fort, så får jeg en gnagende dårlig samvittighet at jeg tilbringer så mye tid på datamaskinen.... :/ Men ... jeg kan ikke være foruten heller.. :) Klemmer! :)

Nina Xi på Bilduppdraget sa...

Grattis! Din bild blev Veckans Bild! http://www.ninawester.se/?p=3159

Har du lust att vara gästdomare får du mer än gärna det.

Gästdomaruppdraget går ut på att du väljer ut dina favoriter (mellan 5-10st) och skriver något (behöver inte vara nå mycket) om varje bild. Du får gärna välja ut vem som ska bli veckans bild också, om du vill…

Sen mejlar du det du skrivit till mig (info@ninawester.se), så publicerar jag det på bloggen. Det är ingen stress, det räcker om jag får ditt svar på onsdag (då brukar jag skriva inlägget om nya temat som publiceras på torsdagskvällen och samtidigt inkluderar jag då din summering).

Nina

Annelie sa...

Grattis till veckans bild!
Kramar från mig i massor!