onsdag 17 juni 2009

Fotokompis

Min stora inspirationskälla till all min fotografering är min älskade "lilla" F. I går hade vi en mysig fotodag tillsammans. Vi strosade runt på Södermalm i Stockholm och fotograferade hej vilt. "Lilla" F är så duktig på att se möjligheter i olika motiv. Hon har helt enkelt blicken. Hon vrider och vänder på kameran och om det behövs slänger hon sig handlöst ner på marken för att fånga motivet i den önskade vinkeln. Allt för att få den där rätta bilden, "den jag har i huvudet mamma" som hon säger. Vi stötte på en blankpolerad skinande motorcykel och då blev det fart på den lilla fotografen vill jag lova. Här är två bilder utav en hel drös, som jag med "lilla" F´s tillstånd visar er. Våra ansikten är suddade, vi vill ju vara lite doldisar ;-)


Fotografen i egen hög person.

Dagens modell.

4 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Så mysigt det låter1 Måste få igång min yngsta dotter igen på att fotografera :)

Ulrica sa...

Läckra bilder och det är kul att kunna dela sitt intresse med barnen:)

Anna sa...

Jättekul vinklingar!

Hero sa...

Häftiga bilder, ni är så fina båda två. Jätteroligt att dela intresse med sina barn.
trevlig midsommar
/Maria