måndag 1 juni 2009

Snabba Kast

Tokmycket på jobbet idag. Ja, så här i slutet av terminen är det alltid massor att göra. Många behandlingar att utföra innan det långa semesteruppehållet. Jag förstår våra par som går hos oss. De är många som vill hinna innan stängningen av kliniken samtidigt som arbetsbelastningen är extremt hög för oss som arbetar där. En svår ekvation att hitta en bra balans i. Som en bra nedvarvning på kvällen beslöt vi att njuta av kvällens sista värmande solstrålar nere vid sjön med en picknick. Mmmmmmm vad mysigt det var och jag fokuserade på just ingenting när jag låg där på filten mätt i magen och lagom trött. Solen värmde så skönt som ett härligt omslutande täcke och sakta gled jag iväg in i drömlandet. Med ett ryck vaknade jag ur Törnrosa sömnen. En familj med Kanadagäss kom springande rakt över filten. De hade blivit skrämda av en hund och flydde nu hals över huvud. Med blixtens hastighet greppade jag kameran och plåtade. Och yes, en liten ullig gullig dunboll fastnade på bilden! Man kan riktigt se hur den springer med stora kliv. Så söt så söt. Tänk att dessa fina go'a ungar ska växa upp till att bli ena riktiga skräpmaskiner. Önskar er alla en fin kväll och natti natti när det blir dags att lägga huvudet på lilla kudden.

3 kommentarer:

Rajson sa...

Så gott att du passade på och njuta!Det tycks bli riktigt ruskväder igen.
JA dessa ulliga bollar är inte så mysiga fullvuxna.Fint fångat!

Anonym sa...

:) Vilken sötnos du lyckades fånga...
Skönt att du kan slappna av lite på fritiden, ja ända till du blir störd förstås...

Ninni sa...

Så söt han är som barn! ja de är fina även som stora men inte så roliga att ha i sin närhet!
Bra fångat! Det gäller att alltid ha kameran i beredskap;)
Kram Ninni