tisdag 9 juni 2009

Tisdags Tipset 3 - Förvaring

Jag är en burksamlare, ja, en burkfanatiker om du frågar C ;-). Hur många burkar har jag inte införskaffat genom åren med hopp om att det ska vara bra och hålla mina råvaror färska och fräscha. Oftast har det tyvärr varit misslyckade inköp. En burk som däremot är outstanding är Krispern från Tupperware. Oslagbar när det gäller förvaring av sallad. Gallret i botten på burken gör att salladen håller sig krispig minst en vecka. Jag lovar! Burken är tätslutande också vilket gör att dofter varken tar sig in eller ut. Fler användningsbara förvaringar hittar du hos Tisdags Tipset.

8 kommentarer:

LottaM sa...

Har varit återförsäljare av Tupperware, är en hemsk missbrukare av dessa produkter.
Men GUUUUUUUUD så bra de är!

Anonym sa...

Vilket bra tips på förvaring.
Jag har aldrig provat Tupperware och
det är kanske dax nu *ler*.

Ja, Ikea har hur smarta förvaringsgrejor som helst och bra
priser också på dom.

strömma

Anonym sa...

Den har jag också :) Håller med dig helt i det du skriver!
Jättebra förvaringspryl :
Ha en fin tisdagskväll!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, den är verkligen suverän. Jag har en likadan och älskar den:)
Kram Lallis

KerstinJ sa...

Snygg komposition. Vacker grön färg.

Olga T sa...

De saker man har av detta märket är ju outstanding faktiskt. sällan man blir inbjuden till sådant nuförtiden. Finns det kvar?

jeanette sa...

Älskar min krispern.

AnnaKK sa...

Den där vill jag minnas att jag sneglade länge på sist jag var på T-P, men så slog väl snålheten till så det inte blev nåt köp... <:-) Och vad värre är; jag har inte blivit bjuden till nåt mer sådant party, så nu lär jag väl aldrig få fatt i nån Krisper heller...? :-/

Gillar färgen på den!!! :-)