torsdag 4 juni 2009

Torsdags Reflektion

Min Torsdags Reflektion får bli min påfyllning i pocketbiblioteket. Var häromdagen och införskaffade ett helt gäng nya böcker. Jag kan inte vara utan en bok. Måste ha en på "G" hela tiden. Hur sent jag än går och lägger mig måste jag läsa om än bara för en kort stund. För mig är det ett bra sätt att rensa bort alla tankarna som kan mala i huvudet ibland. Då somnar jag sedan så skönt bara med bokens figurer snurrande i skallen. Jag är "allätare" vad gäller böcker och en riktig periodare. Under en lång tid har det bara varit deckare, men nu är jag inne i en mer blandad romanfas. På mitt nattduksbord ligger just nu Slumdog Millionaire av Vikas Swarup. Fast jag bara läst ca 1/3 av boken har jag redan bestämt mig för att denna historia är ett måste även på DVD.

9 kommentarer:

sinneskatten sa...

Här har du en läsare till, men Jens Lapidus som alla bara "älskar" är en av de få jag bara inte kunde komma igenom.
men en del av de andra har jag plöjt igenom med glädje.
ser att du 2bullat" upp inför sommarens lata dagar!

Anonym sa...

Så härligt! Jag är verkligen allätare, läser det mesta utan att ha några riktiga favoriter. Fast nu när jag försöker orka med att jobba lite orkar jag inte alltid koncentrera mig på läsning. Men till semesterna laddar jag upp med böcker.

Ingrid sa...

Jag lyssnar just nu på Jens Lapidus "Aldrig fucka upp", undrar om jag skulle orka läsa den. Jonas Malmsjö som uppläsare gör den lyssnarvärd i alla fall.

Jag gillar också att läsa, men på kvällen går det inte, för då somnar jag efter bara några sidor.

Ha en fin fortsättning på dagen och tack för din kommentar hos mig! /Ingrid

Anonym sa...

Maken är likadan, han måste läsa lite innan han slummrar in. Jag läser dock inte innan jag ska sova för jag hinner piggna till då. Och när jag väl sätter mig ned med en bok så är det faktaböcker om miljön och hur man kan vara mer ekologisk i sin tillvaro som är på tapeten för tillfället.

B i r g i t t a sa...

Lyckost! Sedan jag "gick i väggen" kan jag nästan inte läsa (med behållning) annat än mekaniskt. Dock har jag alltid illustrerad vetenskap som "sömnpilla" :)

Pialotta sa...

ja du det låter ju hur trevligt som helst.. för dig som gillar att läsa.. här finns det bara ljudböcker:-) Ha de/Pialotta

Trebarnsmamman sa...

Åh, du påminner mig om att det snart är sommar...och på sommrarna slukar jag böcker för att sedan inte läsa nästan något skönlitterärt alls under höst, vinter och vår. Jag har mina favoritförfattare i en väldigt specifik gengre och det är sällan jag läser något anat.

Happy reading!

Husbilen Credo sa...

Tackar här var det läsetips.
har bara hört talas om dessa böcker blir väl dags att läsa dem nu.
Ha en bra dag!
LottaM ..ღ

Viola sa...

JAg håller på att lära mig att läsa igen=)

Pga av mitt hälsoläge har det varit så svårt att få till det med bokstäverna. Som jag har sakat mina böcker.

Nu håller jag på Med Liza Marklund "Röde varg". Och det är så underbart!

Hej från mig!