tisdag 30 juni 2009

Kämpigt

Min tennisarmbåge fick sig en omgång i dag. Min väninna L har genomgått första året på sin utbildning till spa- och friskvårdsinstruktör och var vänlig att ta sig an mig och min ömmande arm med bla massage. Det var rena lyxen att ligga på britsen i hennes mysigt inredda lilla "behandlings stuga" och bli knådad. Nacken, ryggen och höger arm fick en riktig genomkörare. Vi kommer fortsätta behandlingen några gånger och jag hoppas detta gör susen. Efter denna egentid kämpade jag både mot den tryckande värmen och mot otäcka bladlöss som invaderat en av rosenbuskarna. Efter att inte ha slängt ett getöga eller ens skänkt en enda tanke åt dammsugaren den senaste veckan var jag idag bara tvungen att släpa fram den. Att skaka mattor, dammsuga och fräscha upp på toaletten var ingen höjdare när det idag var kvavt och luften helt stod stilla. Med mycket "jävlaranamma" gick det dock vägen och efterråt kändes det väldigt bra. Rosorna fick en välbehövlig dusch med såpavatten och jag tror lössen fick sig en riktig knock. Kunde inte se några levande nu på kvällen. Våra go´a norska grannar T och V kom ner på en fika nu på kvällen. Så gott att sitta och småmysa tillsammans en sval skön sommarkväll med kaffe, calvados och dajmtårta. Snacka om livskvalitet.
Dagens temp: +29.
Dagens väder: sol och svalkande bris på eftermiddagen.

1 kommentar:

Viola sa...

Så bra at du fikk massasje! Og håper at du blir bedre! :)Massasje er bare deilig! Javisst har vi varme dager med late dager! Jeg ligger etter med husarbeid. Orker ikke stort når det er 30 gr inne med stillestående luft, døgn etter døgn :O Jeg er sliten bare etter å ha laget middag :) Men er ofte i dusjen, kaldt vann! Det gjør susen! Til og med Pusa har badet (hun er innekatt).
Du har vært veldig flink i varmen da! :)Men det er så deilig når kvelden kommer, spiser ikke før sent vi. Og god luft ute på balkongen! Men inne....grrrr! Hehe! :)