torsdag 15 oktober 2009

Blandade Känslor

Vilken spännande förmiddag vi har haft idag "lilla" F och jag. Min lilla stora tjej har vunnit en modelluttagning och varit iväg på styling och plåtning. Riktigt kul att få se hur denna industri fungerar. Många människor är involverade och ett enormt jobb ligger bakom varje bild. Frisörer, makeup artister och fotografer, alla slet de för att få jobbet så flytande som möjligt. Ändå blev det en hel del väntetid. Jag känner mig väldigt tudelad i allt detta. Å ena sidan förespråkar jag vikten av empati och hjärta hos människor framför utsidan. Å andra sidan är det ju roligt att kunna få använda sig utav sitt skal på ett vettigt sätt. Som tur är har "lilla" F båda fötterna på jorden och tar hela cirkusen med en klackspark. Inga diva fasoner eller fanatiska idéer om modellkarriär här inte. Hon ser det som en rolig erfarenhet "att berätta för barnbarnen" ;-). Jag vill tacka er tjejer, ni fina goa kamrater, som tagit de fina bilderna vi skickade in till tävlingen och för allt det stöd, glada tillrop och lyckönskningar ni ger "lilla" F. Kram på er sötnosar. Bättre vänner kan man inte ha :-).

6 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Vilken underbar bild på en tös som ser ut att vara öppen för vad världen har att erbjuda.
Jag vill gärna passa på att önska henne all lycka i denna nya erfarenhet.

Ang teman framöver i MACRO MONOCHROME så ligger de längst ned på sidan i en av fotnötterna :)
http://macromonochrome.blogspot.com/

ElinsPhoto sa...

Vilken underbar bild, väldigt vacker.
Tack så mycket :)

Veronica sa...

Vad vacker hon är!!! Och jag önskar henne all lycka =)

SandyCarlson sa...

A lovely, lyrical portrait.

Lissen sa...

En levnadsglad fin bild på din dotter.
Förstår dina känslor, men som du beskriver det så står hon nog med fötterna på jorden. Måste också vara en spännande rolig erfarenhet för din tjej. Önskar henne lycka till. Ha en skön helg!

Ulrica sa...

Men du så himla roligt, grattis till lilla F. Även om jag så väl förstår din tudelade inställning. Men du får nu lita på att du och din man uppfostrat henne väl och att hon hanterar detta på bästa sätt... vilket jag verkligen tror att hon kommer göra.