måndag 5 oktober 2009

Vad Är Det För Fel Med Att Samla Frimärken

Var med "lilla" F i stallet i dag och tittade när hon hade ridlektion. Det stod hoppning på schemat och inte vilken hoppning som helst utan galopphoppning på bana. Hujedamej vad jag ogillar detta otyg. Som åskådare sitter jag spänd som en fiolsträng med axlarna vid öronen och knutna händer. Vågar knappt titta när det hoppas och när spektaklet är avklarat vågar jag börja andas igen. Ska jag aldrig vänja mig? Ska jag aldrig lära mig att slappna av? Näpp, tror inte det. Förstår inte dotterns irriterade blick när jag frågar varför hon inte kan ägna sig åt en mera stillsam hobby ;-). Nu blir det drink a´la huvudvärkstablett för att lösa spänningarna som fastnat i hela kroppen efter dagens kvällsaktivitet. Bilden är från sommaren 2008 då "lilla" F red Rocky River hos stall JG på landet i Värmland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh fy 17. Jag skulle självantända av skräck om någon av mina döttrar höll på med något så livsfarligt.
Förstår att det blir huvudvärksdrink efter en sån pärs.

Ha det bra!!!