söndag 4 oktober 2009

Inspirationskälla

Vad har jag för inspirationskällor för min fotografering? Ja, den frågan ställer Fototriss i dag. En svår utmaning tycker jag eftersom det finns så mycket som inspirerar mig. Mina bilder i dag representerar de tre största källorna i alla fall.
1) Min största inspiration i livet, i allt, min älskade dotter och fotokompis, "lilla" F.
2) Havet på sommaren med dess underbara salta doft, kluckande ljud och underbara scener.
3) Naturens oändliga motiv året om med underbara skiftningar i färg, form och ljus.

23 kommentarer:

Nilla sa...

Vilka härliga bilder, speciellt den sista gröna. Ha det bra.

Margareta sa...

Fin beskrivning av ett svårt ämne. Inspiration är så många saker. Det du ta med är naturen och de närmaste och käraste som finns. Tänk vilka inspirationskällor det är. Jag tänker på Carpe Diem - Fånga dagen och det är inspiration. Dina foton är bra speciellt det du tagit av din dotter. /Margareta

Anonym sa...

Härliga foton gillar första skarpt.. Ha en skön dag... kram kram Paula

Sarah sa...

Fin inspirations triss!

Princexswe sa...

Man blir ju verkligen inspirerad av att kika runt på vad som ger andra inspiration. Hösten är ju en färgsprakande inspirationskälla.

cat sa...

En mycket fin triss:)

Unknown sa...

Morrn.

Fina bilder, tuff beskäring av den första.
ps, försöka att få horisonten rak på den andra. Lätt som en plätt med t.ex Picasa.

Ha de bra.
Hasse A

BP sa...

Du låter dig då verkligen inspireras av mycket och många. Ettan får bli min favorit!

Veronica sa...

Oj, nu blev jag inspirerad av dig, så underbart vackert porträttfoto.

Ingrid sa...

Vilka härliga bilder. Porträttet av din dotter är jättefint.

Tack för din kommentar hos mig och ha en fin fortsättning på söndagen.
/Ingrid

Nina sa...

Inga dåliga inspirationskällor! Gillade din monochrome oxå, jättesnygg!

Rajson sa...

Fotot på dottern är verkligen vackert och kärleksfull taget!
Tack snälla du för din kommentar hos mig!Visst är det så att vi hittar massor av inspiration hos varandra.
Ha det gott!

ormbunke sa...

Kul att du har en dotter som inspirerar dig. En jättefin porträttbild. Anita

Anonym sa...

Bilden på Frida gillar jag jättemycket! Personligen hade jag velat ha med hakan också, men det är ju en smaksak ;)

Ha en fin fortsatt kväll/E-L

Anette sa...

Vilken fin bild på din dotter! Även de andra var härliga och det finns så mycket som inspirerar en egentligen, bara man är på det humöret:-) /Anette

Lasseivomma sa...

Kan bara hålla med i dina inspirationskällor. Du har dessutom dokumenterat dom snyggt.

Magdalena sa...

Jag har samma insperationskällor och det är bara ta för sig .

Viola sa...

Hej!
Din tolkning gillar jag verkligen...och din första bild gav mig massor av ideér.
Tack!

Hej från mig!

Amanda sa...

jätte fina bilder, där den första på din dotter blir min favorit! ser så härligt avslappnad ut!

Anni sa...

Gillar bilden på din dotter - speciellt som jag just fått hem skolkorten på min minste... hehe... det var då ingen vacker syn på en grimaserande grabb!

Fin tolkning av trisstemat!

ViDu sa...

Jag älskar bilden på din dotter. Fantastiskt vacker!

Jah Hollis sa...

Goda inspirationskällor onekligen, det märks ju på det fina resultatet.

Kerstin sa...

Riktigt härlig triss. Havet är ju min favorit också så det känns igen. ;)
Fin bild på dottern.
Må så gott.