torsdag 29 oktober 2009

Torsdagsfoto/Stillhet Och Tystnad

För mig är allhelgona en vemodig helg. Som tradition besöker vi alltid minneslunden och tänder ljus för dem som fattas oss här i den dimension vi just nu befinner oss i. Trots den enorma sorg jag alltid fylls med är det skönt att under stillhet och tystnad sitta där.

Lika vemodigt är det att sommaren sedan en längre tid tillbaka är till ända. Den underbara sandstranden på landet ligger öde och de varma goa och lata dagarna med lunch- och fikakorg, doft av solkräm, sand mellan tårna, svalkande dopp och glada plaskande och skrattande barn känns så långt borta. Vila dig nu vackra plats under vinterdvalan för nästa år kommer vi alla tillbaka med förväntningar på härliga sommardagar tillsammans igen.

I dag är det tävling igen hos Torsdagsfoto. Som deltagare har du möjlighet att vinna ett Close-up +4 kamerafilter, som ett alternativ till makroobjektiv, från http://www.tvspelsweb.se/.

16 kommentarer:

Anette sa...

Stilla vatten och en tom strand. Ja, det är något vemodigt över det. Kyrkogårdar vill allhelgona är en vacker och stämningsfull upplevelse. /Anette

Birgitta sa...

Vackert och samtidigt vemodigt...

Vi ska sjunga i kyrkan på lördag och tända ljus för våra kära som inte finns hos oss mera...

ElinsPhoto sa...

Lugn, ro och stillhet.. väldigt vacker plats!

Anonym sa...

Mjukt, rofyllt och vackert, väntar den numer öde stranden på att vi kommer tillbaka.../E-L

cat sa...

Ser ut som ett härligt ställe att inhämta ny energi på.

christina sa...

Underbart foto, Marie! Det är en viloperiod nu i väntan på annat.

ormbunke sa...

Tänk vad en strand kan kännas öde och stilla när vinterhalvåret börjar. Fin bild. Anita

Husbilen Credo sa...

Lugnet och stillheten har lagt sig på badstranden badgästerna har flytt hem eller oxå inte hunnit komma ännu.
Ha de gott!

Sarah sa...

Vackert o spegelblankt =)

Artlover sa...

Vackert och stilla, men du skulle ha rätat upp bilden så horisonten blev vågrät. Bilden skulle blivit mer lugnare då och passa in till dina ord. Jag hoppas att du inte har emot kritik. Jobba mer med dina bilder, för det gör jag.
Hade fint

Unknown sa...

Morrn.

Det är nästan så att man kan bli religiös....

Skarp och fin bild, med riktiga färger.

Ha de bra.
Hasse A

Mona sa...

Vilken vacker plats. En mycket vilsam bild.

Anonym sa...

Sommaren i år har känts lite längre. Jag vet att det regnat lokalt men jag har njutit som du av en strand. I morgon ska vi åka till gravarna och till lundarna. Det är som du skriver ett minne av dem vi inte längre har med oss. Ljuset jag har köpt kommer att brinna i fem dygn. Om en månad har det varit första advent. Tiden rusar i väg. /Margareta

Hero sa...

så fint det är vid sjön. Ett stråk av längtan känner jag när jag ser dina värmlandsbilder. Nästan hemma...Det är vackert med skogar och sjöar. Men jag älskar att bo vid havet. Jag är glad att jag har tillgång till båda delarna.
trevlig helg/Maria

Magdalena sa...

En väldigt vacker bild som passar bra till det tema som det är denna vecka. Snyggt fotat...

Nettan sa...

Väldigt vacker och harmonisk bild du visar!

hoppas du får en skön helg ....
// Nettan