söndag 11 oktober 2009

Så Här Ser Det Ut Där Jag Är Idag, del 5

Lika bra att erkänna. Ja, i dag blir det fusk här hos mig i Fototriss. Eftersom jag jobbar hela dagen kommer jag inte ha någon möjlighet att fotografera för att visa er hur det ser ut hos mig i dag. Mitt bidrag får därför bestå av bilder tagna för tre dagar sedan.

Äntligen börjar naturen inta sin vackra höstskrud med underbara färgskiftningar. Dessutom är skogen fylld av läckerheter som bara väntar på att bli upptäckta. September och oktober har varit fantastiska med mycket sol och klarblå himmel. Bara vid några enstaka tillfällen har regn och blåst härjat.

19 kommentarer:

Irrhönan sa...

Blev jag sugen på kantarellsoppa nu eller? Och jag som inte fått frukost än.

Vilka fina färger i dina bilder!

Anonym sa...

mmmm, vackra höstbilder. Jag försökte ta på trattis-glasögonen när jag var ute igår, men det var nog fel i alla fall.

cat sa...

Vacker triss:) Kan inte välja favorit.

CamillasFoto.se sa...

Så synd att du jobbar på en söndag. Svampen ser lockande ut... önskar jag hade det hemma hos oss också. Skulle bli en god macka.

Anonym sa...

Åh, en kantarellsmörgås, ja tack :)

Ha en skön söndag/E-L

Anonym sa...

Kantarell bilden är underbar.
Ha en bra jobb dag! /mia

Margareta sa...

Härliga foton Marie och varierade objekt. En härlig triss och höstkantarellerna ser verkligen goda ut. /Margareta

foto CHIP sa...

Är det trattkantareller? Mums!
Första bilden blir favorit. Kan inte motstå blå himmel ;)

Erik "Semlan" sa...

Antar att svamparna redan försvunnit ner i några glada magar? ;-) Kantareller har en god smak, mmm. Trist att du måste jobba, men i alla fall där jag är är inte vädret fint. Så varför inte jobba, kanske skiner solen nästa gång du är ledig? Blå himmel och höstlöv med färg, inte dumt. Säkert en sådan där skön höstdag med klar och hög luft och lite värme kvar i solen. Men det blir svampfotot som vinner i din triss tycker jag. Kan inte riktigt bedöma om det är före eller efter rensningen. Vadå fusk förresten? Eftersom temat gäller en vecka måste ju inte dina foton vara alldeles nytagna. Så ser jag på saken i alla fall. Ibland tar man ju foton som sedan stämmer in jättebra i ett trisstema. Så klart de kan användas då! Må gott!

ViDu sa...

Härlig svampbild! Bäst i din fina triss.

Viola sa...

Oj vilken "katastrof" med sååå gamla bilder;-)
Underbara!

Svampen vann 1:a platsen idag!
Hoppas du har haft en bra dag på jobbet!

Olga T sa...

Trattisarna ser så läckra ut. Alla bilderna är riktigt höstfina och även om det regnar idag hade vi fint igår.

Hero sa...

Härliga höstbilder! Och det vädret hade jag önskat idag, istället för det kalla regnet vi har haft. Men man kan ju fota även i regn...
ha det så bra/Maria

Nettan sa...

Dina trattkantareller gillade jag bäst hos dig.
Jättefina bilder alla dina.

Ha det så gott // nettan

Jah Hollis sa...

Det är riktig käönsla av höst i dina bilder. En ljus och fin variant av den då. :-)

Jah Hollis sa...

Äsch, vilket slarv!
"Känsla", heter det ju.

Magdalena sa...

Det ser riktigt gott ut med trattkantareller tänk i en varm viltskavs gryta mmmm. Fint fotat.

Bianca sa...

Åh, kantareller, kanske det bästa med hösten! =)

Micke sa...

Fina bilder, svampbilden gillar jag bäst.