söndag 4 oktober 2009

Inspiration Och Kreaktivitet Nr 9

Jätte roligt! Inspiration & Kreaktivitet har dragit i gång och leds denna gång av Nina. Temat denna vecka är och Nu. Igentligen ska vi jämföra vår fototeknik och visa bilder hur vi som fotografer utvecklats. Jag har bara fotograferat i ca ett år, men tycker att jag tänker annorlunda idag när jag väljer ett motiv jämfört med starten på "fotokarriären". Både vad gäller perspektiv och ljus. Vid beskärning av bilder tänker jag också på ett annat sätt idag. Tex att en bild kan bli mer spännande om motivet inte är centrerat på fotografiet. Jag hittar inga bra bilder att jämföra med så jag tar mig friheten att tolka temat lite annorlunda i dag.

12 kommentarer:

Tony sa...

Bra tanke och har man inte fotat längre än ett år så är det inte lätt. Det där med att inte centrera motivet, kallas ibland det "gyllene snittet". Inget nytt för dig kanske men kolla:
http://www.colorpilot.com/comp_rules.html

iZac sa...

"Då och nu" i samma bild, bra! :)

hem ljuva hem- helena sa...

Jättebra tolkning av då och nu!!
Hoppas att du haft en skön helg! Kram Helena

BP sa...

Håller med iZac. Har nämligen gjort precis som du. Perfekt!!!

Lissen sa...

När jag läser vad du skriver, så har du precis samma tankar som mej. Härligt när man känner att man utvecklas fotomässigt!
Din bild passar ypperligt till temat! Ha en skön kväll!

Maria Berg sa...

Jag har också fotat intensivt i ett år och oj vad man har utvecklats och en sak som du säger är precis det där med att motivet inte behöver var mitt i bilden och jag har börjat ta motljusbilder för det blir en annan effekt.

Jag har njutit av Lena PH, sugit på nappar, tittat på mörkröd dalia och även jag har fått inspiration av havet, livet och dig!

Ha det fint,
MB

Unknown sa...

Meget bra observert og fanget!

Artlover sa...

Då och nu utifrån två perspektiv ser jag det, som du tolkar det. Nyrt och gammalt i samma bild och din berättelse om din utveckling. Fin bild och du fick till det:-)

ElinsPhoto sa...

Tack :)
Du har verkligen fångat då och nu i ett foto. Jättefint!

kaxi sa...

Gmal dörrar är vackra och ibland stör nya guldiga lås:)

Anonym sa...

Jag gillar de här foton där då och nu är i en och samma bild. Jag skäms fortfarande för mitt då. Jag letade fram det sämsta foto jag kunde hitta och la ut det, modigt gjort men fy =)

Jag har hellre det låset från DÅ men skulle tro att låset från NU är säkrare men det sitter ju på en dörrhake från DÅ.

/Avsändare Margareta

OF SPRING AND SUMMER sa...

Fin bild på en härlig dörr. Gillar färgen, och alla minnena från svunna tider.