torsdag 9 september 2010

Jag Känner Tacksamhet Inför Livet


                                                                    Arla morgonstund
Solens strålar letar sig ner bland trädkronorna
Ljuset är fantastiskt
Och jag bara "är"


Nattens kalla luft
Lyfter och försvinner i form av dimma
Tyst och stilla
Och jag bara "är"


                                                             Är gäst på naturens vernissage
                                                     Det ena konstverket vackrare än det andra
                                                                       Jag är hänförd
                                                                      Jag stannar upp
                                                                            Insuper
                                                                     Och jag bara "är"

     Tacksamhet är när minnet sparas i hjärtat och inte i sinnet.
                                                                                                                                                                  (Lionel Hampton 1908-2002)

Inga kommentarer: