onsdag 15 september 2010

Kunskap Är Aldrig Tungt Att Bära


Till mamma:
Känner du igen de orden, min älskade, fina, go'a och omtänksamma mamsen? Minns du eftermiddagen i somras på landet då vi "lekte" med Nikon. Du var modell och jag var mästerfotograf. Ha, ha, ha, vad roligt vi hade och vad vi skrattade. Tårarna rann och vi nästan pinkade på oss ;-). En dag som förevigt ligger i rummet nära hjärtat mitt.

Till mina bloggvänner:
Idag vill jag hylla min mor. Nu har hon haft sin dator knappt två månader och börjar bli riktigt "giftig" bakom spakarna ;-). Det är fantastiskt roligt att se hennes utveckling och alla framsteg. Med en enorm järnvilja och stor nyfikenhet har hon övervunnit rädslan för att "göra fel eller förstöra" och hon är ideligen hungrig på att lära sig mer. Att hon är stjärnan på datakursen har jag förstått (måste ju som lärare vara roligt att åtminstone en av åtta elever vet att musen ska hållas på bordet och inte i luften, ha, ha) och jag gissar att läraren kommer känna otrolig tillfredställelse över sin elev som bara suuuuuger i sig informationen och idogt gör sina hemuppgifter med bravur. Ni som följer min blogg kommer se att mamsen ibland dyker upp bland kommentarerna på min blogg. Jag vill att vi välkomnar henne in i våran cybervärld. Tänk på att detta är hennes första möte med bloggvärlden så var snäll mot henne ;-). Hunger och nyfikenhet efter egen blogg finns så inom ett år tror jag vi kommer ha ytterligare en underbar kvinna snurrandes ute i cyberspace tillsammans med oss andra. Jag funderar på att låta henne gästblogga emellanåt här på Carpe Diem. Skulle vara lite skojsigt, eller hur :-).

5 kommentarer:

Viola sa...

Hurra for din sjarmerende mamma!! :))
Så kul!! Hjertelig velkommen skal hun være med sin blogg, og jeg gleder meg allerede jeg..! :) Ja hvorfor ikke la hene gjesteblogge litt inne hos deg.. god idé Mie! Ha en god dag, og hils di mamma fra meg! :) Klemmer fra Oslovennen! :)

Rigmor sa...

Så kul!! Välkommen säger jag till din mamma!! Det är helt fantastiskt med alla "äldre" som ger sej ut i cybervärlden, det trodde man inte för några år sen!! Sen är det ju ett suveränt medel när barn och barnbarn ibland flyttar över halva jordklotet, man kan alltid hålla kontakten på ett enkelt och billigt sätt. Tänk förr när man skulle ringa, hålla reda på vilken tid de hade på dygnet och sen kostade det skjortan att prata bara några minuter. Hoppas att hon blir gästbloggare snart!!
Ha det så gott!
Kram kram

Mamsen sa...

Jag blir glad när jag läser din blogg. Du skriver så fint, snyft, snyft.

KRAM MAMSEN

Hero sa...

Heja mamma som ger sig in i den här världen. jättekul när "äldre" vågar sig på det. Det ger mycket nöje och glädje tror jag. Och så roligt för dig, Mie. /kram

Pysselfarmor sa...

Jätteskoj - välkommen. Roligt med människor som är nyfikna och testar nytt!