söndag 17 oktober 2010

Anspråkslös


Bildligt Talat

17 kommentarer:

Annelie sa...

Det är möjligt att den lilla löken är anspråkslös, men din bild är då rakt inte det!

Rigmor sa...

Underbara bilder!! Föregående med tulpanen är mäktig och lökväxterna i korgen också. Såg faktiskt att hos lilla mamma blommade krokusen om nu på höstkanten, den vart väl lite vilsen när jag rensade i somras...var väl inte van med det. Tänk om det ändå vore våren vi gick och väntade på...nu tycker jag det börjar bli lite tråkigt med kyla redan i oktober.
Ha en skön kväll!!
Kram

Monica o Jacob sa...

Härligt vilken växtkraft;-)

Pumita sa...

Vilken söt bild, tänker jag och hoppas att vi får njuta av vårblommorna snart. :)

Cecilia Artista sa...

Vilken härlig färg på blommorna! Det kanske blev lite köp?

Pixlar sa...

Härlig bild, riktigt fin!

Ingela´s blogg sa...

Vad du "talar" bra genom dina bilder!

Mona sa...

Vacker och hoppingivande bild.

agnetha sa...

Jo visst känns det dramatiskt med dessa bilar. Alla har ju ett tråkigt öde. Men samtidigt när man ser bilden så kan man också se någonslags konst. Fast din bild är inte dramatisk utan bara vacker.

Susanne sa...

Nu fick jag verkligen vårkänslor... undrar om jag ska gå i ide?????

Rajson sa...

En av de mysigaste växter som finns. Lyser upp en hösttrist trädgård.
Har både vit och rosa tidlösa men nu har de gjort sitt!
Vacker bild!

Leovi sa...

Pretty picture for a wonderful poetry

Pysselfarmor sa...

Om jag inte är helt ute och cyklar så är det tidlösa som blommar på hösten..september och oktober..den ser ut som krokus i och för sig....underbart vacker men giftig.

Härligt vacker är din bild oavsett vad det är...

Kerstin sa...

Klockren titel och vilken fantastisk bild! Jag gillar den skarpt. :)
Ha en fin måndag.

Anonym sa...

With autumn rains during the night, a delight for the sense of sight - spring may be near ;)

Please have a good new week.

daily athens

Erik "Semlan" sa...

Tänk att det finns så mycket kraft i dessa "anspråkslösa" lökar. Men det är långt till våren (suck), jag längtar redan. :-) Spännande bakgrund på fotot. Jag undrar lite var fotot är taget?

Ninnie sa...

Ja, tänk att det finns lökar som blomamar nu! Vacker bild!