fredag 1 oktober 2010

Det Ni Ser Är Vad Jag Känner


                                                                   Lycka och Tacksamhet

Oerhört lättad efter en tid av oro och ängslan beger jag mig nu tillsammans med min lilla la famiglia till mitt älskade Sunne. Jag ska bara vara. Glädjas, njuta, leva, andas och finnas här och nu. Mitt i livet. Mitt liv.

                                                                     Hemligheten om hälsa
                                                                 för både sinnet och kroppen
                                                            är inte att sörja för vad som har hänt,
                                                                     oroa sej för framtiden
                                                                eller att förvänta sig problem,
                                                             men att leva i nuet, vis och ärlig. (Buddha 563 f.Kr - 483 f.Kr)

10 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Så sanna ord!
:)

Anonym sa...

Grattis!
Jag anar att du fick ett bra svar på proverna. Den lättnaden är svårbeskrivbar men helt helt underbar.
Ha det fint nu med familjen.

Kerstin sa...

Vackra ord och vacker bild. Skönt att det är en lättnadens dag.
Ha en riktigt härlig helg. :)

Mamsen sa...

Du är det finaste som finns.

Ha det riktigt skönt i Sunne.
Kram :)

Rigmor sa...

Jag blir alldeles varm och rörd, så innerligt skönt! Låt nu den här helgen bli en njutningens helg, precis som du skriver, leva mitt i livet! Det finns så många saker att glädja sig åt, både stora och små, låt det bli helgens tema!
Önskar dig en skön och avkopplande helg!!
Kram kram

christina sa...

Jag har förstått att du levt i ovisshet om din hälsa, så härligt att få åka till ditt favorit/smultronställe. Njut, njut, njut,kram Christina

Annelie sa...

Åh, jag förstår att du fått svaret nu! Vad härligt! Förstår OCH SER att du är lättad, det är alltid oroligt med denna väntan.....

Apropå ingenting, en tur till Fotografiska kanske skulle passa?
Vi kan ju alltid ta lite gatufoton om inte annat, för därinne får man väl inte fota kan jag tro....

Viola sa...

Jeg tolker det dit hen at alt er bare bra med deg da! I så fall ble jeg veldig glad!! :) Ha en god Sunnetur, og nyt tiden, slik som jeg er sikker på at du vet å gjøre!! Stor klem fra meg :)

Hero sa...

Så skönt med ett positivt besked! ha en trevlig helg i Värmland. Kram Maria

Monica sa...

Mie, så glad för din skull!!!! vilken vacker bild.....ser din lycka & inre harmoni.....ser också att fotografen är F.....Undrar var hon fått den tallangen....*fniss*...Kram från mitt hjärta.