tisdag 18 augusti 2009

83 Frågor - 83 Svar

Hos min busmysiga bloggvän Lairama hittade jag denna jättelista som jag bara måååååste koppa.

1. Vilken svordom använder du mest? Förbannat också.
2. Äger du en iPod? Men hallå, jag är 40+.
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Den tid det är dags att vakna på.
4. Hur många resväskor äger du? Tre.
5. Använder du flip-floppar? Japp, man vill ju höras ;-).
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Ica Maxi.
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ter mig bättre bakom kameran.
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Linje 123 Kapad. Zzzzzz. Gissa vem som valde film denna gång ;-).
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? Dagsformen avgör. 10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Måste jag konsumera upp slantarna?
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Näpp.
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Räknas TV apparaten?
13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Katie Melua.
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Kan inte välja.
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Skulle aldrig komma på tanken att säga den till någon.
16. När var senast någon stötte på dig? På skidsemestern i Idre med tjejerna. Han var typ 20+. Ha, ha, ha.
17. Vad åt du till middag senast? Omelett.
18 Använder du luvtröjor? Ja.
19. Kan du vissla? Ja, men inte bra för jag skrattar bara hela tiden.
20. Vem var den senaste som ringde dig? "Lilla" F.
21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Måste man åka nå´t?
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja, många människors stora sysselsättning. Stackrarna ;-).
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? Nollåtta
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Absolut.
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Stort.
26. Hur många syskon har du? Noll.
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Blyd, hur stavas det?
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Men hallå, jag har väl annat att hålla i huvudet ;-)
29. Äger du några popband t-shirts? Nej, inte längre.
30. När flög du senast? I vintras rutten Sverige-Tyskland-USA med returbiljett.
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Sex.
32. Läser du för skojs skull? Älskar att förlora mig i bokstäver och suga på orden.
33. Pratar du några andra språk? Engelska och Värmländska ;-).
34. Diskar du din egen disk? Vilken fråga!
35. Har du gråtit offentligt? Ja, tårar har jag svårt att styra.
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Både och.
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Absolut. Stagnera är livsfarligt.
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Näpp.
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Vänta nu är inte detta 2000-talet?
40. Kan du kasta macka? Jag är faktiskt en baddare på det!
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nej. Dock andra öar i Västindien.
42. Vad har du med dig in på bion? En extra prasslig godispåse ;-).
43. Vem var din favoritlärere och varför? Matte, kemi och biologi läraren i högstadiet. Ledde in mig på det jag älskar mest. Naturvetenskap.
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Nej, inte vad jag vet.
45. Vad har du för väder? Halvmulet.
46. Har du en blogg? ;-)
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? De naturvetenskapliga ämnena.
48. Gillar du att flyga? Nej, men gör det ändå för att det leder mig på underbara äventyr.
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Vaken (i många avseenden).
50. När sov du senast på golvet? Var väl hos nå´n kompis i ungdomen.
51. Vilken är din favoritdrink? Fläder och ett torrt vitt vin.
52. Gillar du din boendesituation? Ja, huset är bra just nu, men har satsat i en lägenhet i sta´n där jag ska mysa när "lilla" F får vingar.
53. Vilken är din mammas hemstad? Stockholm.
54. Din pappas hemstad? Gävle.
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Helst åtta.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Varvar med oplanerade dagar och ffa ingen stress. Funkar ok.
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Mellanstadiekorridoren kan jag innan och utan ;-).
58. Vilken är din favoritfrukt? Färsk.
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja.
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? Spelar åldern någon roll ;-).
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Absolut inte. Svenska språket och jag är inte överens och har aldrig varit.
62. Tror du på liv på andra planeter? I någon form, ja.
63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg? Undviker att bli arg. Ger så mycket dålig energi.
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Vem är Gud?
65. Vad var det senaste du åt? Ett äpple.
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Könet saknar betydelse.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Vet inte. Det måste jag fråga lilla mamsen.
68. Gillar du senap? Ja. Gillar dessa intelligenta frågor ;-).
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Nu läser vi lite Dalai Lama.
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nopp.
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Ingen aning.
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nopp.
73. Tycker du om att krama folk? Jag har lätt till kramar. Både artiga och gosigt kärleksfulla.
74. Skulle du säga att du är trendig? Ska vi fråga "Lilla" F ;-). Har min egen stil. Like it-Buy it.
75. Äger du en digitalkamera? Ja.
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen vad jag kommer ihåg.
77. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Japp.
78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Många. Jag är en känslomänniska med lätt till tårar.
79. Tycker du att du är attraktiv? Om mer inre attribut som glad och positiv räknas.
80. Vad är du allergisk mot? Baktalare och avundsjuka människor.
81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej.
82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Ingen aning.
83. Har du haft sex någon gång? :-).

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Jösses människa - det var långt :) Men nu har jag ju ännu bättre koll på dig.... tror jag :)

Helena sa...

Jag kopierade denna från dig -kunde inte låta bli! :)

Bruno Beige sa...

Wow, mycket information men ändå med distans och integritet. En svår balansgång ibland. Det som man kan bjuda på utan att avslöja något och hålla in med det som är privat. Fast man kanske kan göra tvärtom. Svar totalt sanningsenligt ch ingå på alla frågor. Vem skulle tro att det var sant! (Gäller mig då bör påpekas) Där sade jag kanske för mycket :)