torsdag 6 augusti 2009

Torsdags Reflektion

Min Torsdags Reflektion måste ju ändå bli att jag är tillbaka och nu tar upp dessa fotoutmaningar igen. Detta i sin tur innebär ju då att min datorledighet är över. Det har varit en behövlig ledighet om än svår faktiskt. Ja, nästan lite abstinensvarning vissa dagar ;-). Detta i sin tur talar ju för att det var ett nödvändigt avbrott. Till hösten har jag bestämt att jag måst gallra bland alla utmaningarna. Det blev på tok för många. Visst, det är roligt att lägga in alla inlägg, men att hinna besöka och kommentera hos alla blev till slut en stress. Så ska det ju inte vara. Det ska ju kännas roligt och inte som ett tvång. Då återstår nästa utmaning, att välja vilka fotokedjor jag ska delta i. Vissa går ju samma dagar och det är inte bra, nej jag vill försöka hålla mig till en per dag, max. Kanske får det bli så att jag inte deltar varje vecka utan lite då och då. Så vet jag ju att andra gör. Hm, tål att tänka på. Sommaren har inneburit en massa fotograferande så hösten kommer gå i "att organisera mina hundratals bilder" tecken. Här är det en allium som får pryda inlägget. Ha nu en fin torsdag alla mysiga bloggvänner. Jag styr kosan till Värmland för lite weekend mys.

7 kommentarer:

Helena sa...

Ja, det kan bli lite mycket ibland när man hittar en massa roliga fotoutmaningar man vill delta i. Men det är nog en god idé att inte delta i alla varje vecka utan variera lite -då behöver du ju inte sluta med någon av utmaningarna.
Ha en härlig helg i Värmland!

Pialotta sa...

Ja du det finns en massa fotokedjor och alla kan man verkligen inte vara med i.. tiden springer. Visst är det kul att fota och visa sin kreavitet, men så är det ju meningen att man ska besöka andras sidor oxså.. det där är ju ett måste för att få gäster till sin egen sida;-)
Man får välja ut det man mest gillar helt enkelt. jag är inte med var vecka i de jag försöker följa..
Du har fångat blomman som är sommaren så fint.
Ha de gott i Värmland.. hälsa morbror min, han bor i Sunne:-)

sinneskatten sa...

Jag ler igenkännande åt dina ord.
Det får inte bli ett tvång att kommentera för kommentarandet skull.
det där med att få så många kommentarer är inte ett mått, jag uppskattar en ärlig kommentar istället för att kommentera bara för att man ska.
Hoppas du fattar vad jag menar, ser att det ser skumt ut..ler

Viola sa...

Jag har också fått ta det lilla lugna framför datorn och alla utmaningar.

Att be familjen vänta på mig känns inte helt rätt.
Fast jag ska väl erkänna att jag i bland har hoppats kunna sätta mig utan att det har märkts.
Och då står vår dator i vardagsrummet;-)

Bra reflektion!

Bitten sa...

Ha det så skönt i Värmland!

Trebarnsmamman sa...

Ja, det är det kluriga med alla fotoutmaningar. Roligt, men väldigt tidskrävande om man skall surfa runt och kommentera. Jag var en period med i en utmaning varje dag i veckan. Just nu är jag bara med i en - TorsdagsReflektion. Kanske blir det fler i höst? Vi får se, det skall vara mer skoj än jobbigt!

Anonym sa...

Hej igen

Kul att se dina spår och fina foton
och tankar i din blogg.
Jag håller med dig om att det kan
bli stressigt med alla fototeman.
Samtidigt som det är jättekul med
dom så vill man hinna med att titta
in och kolla andras bidrag och
kommenter och det kan bli stressigt
ibland.

Jag ser att du också haft en skön sommar.

kram
strömma