söndag 2 augusti 2009

Jag Kommer Snart Tillbaka

Så var det roliga slut för den här gången. Sex underbara veckor vid mitt vattenhål tillsammans med min underbara familj, bofasta och besökande vänner och grannar är till enda och jag måste återvända till den stora staden i eftermiddag. C och "lilla" F stannar kvar. Blir säkert skönt för dem att rå om varandra utan en tjatande maka/mamma ;-). Känns ändå inte så vemodigt för på torsdag återvänder jag och då tillsammans med tre av "lilla" F´s kompisar. Då ska fyra tonåringar husera i gäststugan i tre dagar för nästa vecka med start på söndag kväll ska de nämligen på ridläger här i "vårat" stall. Sitter nu här i internetcafét med droppande hår. Har tagit ett sista dopp i Fryken (18 grader, brrrr), är färdig packad och ska bara äta lite innan det är dags för racet till Stockholm. Massa kul väntar mig hemma faktiskt. Dels ska jag träffa en bloggkompis, åka och titta på en eventuellt blivande familjemedlem med fyra ben och svans och åka och gosa lite med min mamma. Oj, jag kommer nog inte få tid över att känna mig ensam hemma. Perfekt!

3 kommentarer:

Hero sa...

Tänk så fort veckorna går när man är ledig. Det har varit roligt att följa din värmlandsvistelse.
Sorgligt med katten...Men annars verkar ni ha det härligt med häst och allt.
Jag har en vecka kvar och åker nu till Hällefors några dagar. Byter havet mot sjöar, berg och skogar. synd bara att det är så långt bort...
ha det så bra även i Sthlm/Maria

Anonym sa...

Va har du redan varit där såå länge???!!??
Ingen visste om våran förlovning, så roligt att se allas miner när dom upptäcker det..
Paula

Viola sa...

Det ser ut som dere har hatt en kos og trivelig ferie! Og det er nok synd når den tar slutt. Da er du vel tilbake i dag da, på feriestedet :) Ja, du har en spennende jobb, og - sjelden! Jeg måtte slutte i min jobb grunnet sykdom. Det er noe jeg egentlig ikke legger ut på "nettet" om, men nå vet du det :) Jeg sliter med smerter ganske mye. Samboeren min jobber, og han får ikke ferie ennå, da det er så få på jobben hans.