lördag 8 augusti 2009

Blir du rastlös, får dåligt samvete och längtar efter att uppdatera din statusrad på Facebook eller Twitter om du inte gjort det på en stund? I så fall kanske du lider av status update anxiety. Ett uttryck som den amerikanska psykologen Graham Jones har myntat. Det innebär att möjligheten att ständigt berätta var man är eller vad man gör skapar stress och beroende. Detta lite oroväckande inlägg läste jag idag i min favorit bland blaskorna, PS. Vilken himla tur att Facebook kontot ligger vilande och att jag inte hoppat på Twitter. Tycker bloggandet räcker och blir över ;-). Var rädd om dig vännen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte heller hoppat på Twitter och statusraden i Facebook har jag aldrig skrivit i...
Får ibland lite bloggabstinens men då brukar jag försöka behärska mig (Aja baja Maria... inget bloggande idag... här ska minsann inte bli nåt beroende).
Lyckas dock inte alltid.

Anna sa...

Tvitter har jag inte hoppat på, däremot har jag ´återfunnit en hel del kuliga kontakter på FB så där är jag någon minut varje dag. Men uppdaterar inte min status varje dag, fast ibland dock... Bloggandet är bra mycket roligare!