torsdag 3 december 2009

Adventskalendern 3:e

En viktig lista i dessa tider som kan vara väääääääldigt lång ;-). I alla fall om man har barn och ungdomar. När "lilla" F var liten gjorde hon en bildönskelista. Först botaniserade hon i alla leksaks kataloger som ramlade ner i brevlådan. Hon bläddrade och valde, klippte sedan ut bilder på alla önskningarna (i stort sett hela katalogen, ha, ha) och klistrade dem på papper. Det fiffiga var att ofta priset fanns med på bilderna och det var ju praktiskt ur mina ögon ;-). Ibland skickade vi också listorna till Tomten i Mora och kan ni tänka er, ett år kom ett fint vykort tillbaka som tack.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Förväntan som man känner som barn är en härlig känsla! Det är roligt så länge den varar, men trist när den försvinner. Fin önskelista du gjort, och bilden är härlig, men det hade varit roligt att få läsa vad du önskar dig ;-).

Mikabella sa...

Ser ut som min önskelista ,) Kingsland...Piceur.... Är dyrt att ha en hästtokig flicka ;) Fråga mina föräldrara... :) Kram!

Hedwig sa...

Och vi skrev önskelistor till Joulupukki i Korvatunturi - för där fanns Julgubben i Finland. Notera att man säger Julgubben, inte Jultomten. Jag är med i kalendern, även om jag inte är så julig idag...

Anette sa...

Önskelistor har vi gott om här i huset och även jag har skrivit en idag. Man måste skriva något som barnen kan köpa och så ska det vara "barnvänliga" priser och så....... I många år lades barnens önskelistor i Halloweenpumpan, någon av dom hade fått för sig att tomten hämtade dom där i efter Halloween.......en gång tog han med sig lill-killens nappar också;-)
Ha en fin kväll och kram. /Anette

Gunsside sa...

ønskelistene skrives og leses og sendes - imens koser vi oss i alt "julelyset" ;)