söndag 20 december 2009

Godis För Sinnet Och Själen

Av min cybervän Sinneskatten blev jag rekommenderad denna bok. En riktig mirakelbok i mina ögon. Den får läsaren att tänka till, lyfta blicken och fundera över det viktiga här i livet. Jag pratar ju alltid om vikten av att finnas här och nu och att fånga stunden. Läs boken och du får lite hjälp på vägen. Låt inte titeln skrämma dig, detta är absolut ingen religiös bok.

Christine står mitt i en livskris. Kärleken fungerar inte, arbetet ger ingen stimulans och drömmarna om lycka känns oändligt långt borta. Mitt i det tunga och hopplösa möter Christine en mörk attraktiv man på motorcykel. Hon dras oundvikligen till denna gåtfulla man som tycks veta allt om henne och som har ett budskap med sig som kommer förändra hennes liv avsevärt.

2 kommentarer:

sinneskatten sa...

En av mina "husbiblar" en bok som bara går rätt in.

Lairama sa...

Jag läste den för några år sedan och tyckte också mycket om den.

Jag vet inte när vi flyttar... lägenheten står tom och väntar men vi har tre månaders uppsägningstid här där vi bor nu, hoppas dock på att någon vill flytta in tidigare. Annars blir det första mars.

Hoppas att allt är bra med dig i julstöket!!!