måndag 14 december 2009

Måndags Tema v 51

Tiden fram till jul är absolut väntetid för mig. Precis som när jag var liten. Enda skillnaden är väl att jag nu som vuxen väntar och längtar efter annat jämfört med när jag var en liten kicka. Min vita amaryllis köpte jag för ett par veckor sedan har har nu läääääänge väntat på att den ska slå ut. Så nu äntligen börjar den vika ut sina vackra blomblad för att förgylla julstämningen i köket här hemma. I år kom utslagningen precis lagom i tid för att vi ska få njuta av denna majestätiska blomma hela julen. Vad andra längtar efter ser du hos Måndags Tema.

9 kommentarer:

Rimkogeren sa...

At se en blomst langsomt udvikle sig fra spæd knop til en fuldudsprungen skønhed er en herlig ventetid.

Turid Holm Flaa sa...

Dette er den vakreste juleblomsten som finns. Og så fine bilder. Det er flott med en blomst som går fra knopp til den store vakre blomsten på kort tid. Ønsker deg en riktig god uke.

AnneKa sa...

Wow den var vakker, en sånn ønsker jeg også meg!!! Ha en fin adventsuke.

Anna tassar in.. sa...

Mmmm primadonnor ska man vänta på..underbart vacker är den..

Aha väntetid..men du..jag njuter nästan mer nu än i jul..sån är jag..

sinneskatten sa...

Den blomman är värd att vänta på, så vacker.
Och vet du vad det finns en fortsättning på boken, himlen express.
Jag blev förvånad att du fått tag i den för den har varit slut på förlaget under lång tid.
Ha en skön tid nu!

Donald sa...

Det er en smuk amaryllis og jeg får snart plads til sådan en :-)

Malys krok sa...

Ja å vente på at en amaryllis skal springe ut er en fin ventetid, men en må være litt tolmodig også. Nydelig, hvit og ren den du har,
-Margit-

linsky sa...

Så nydelig! Jeg har hvite hyasinther som holder på å komme ut. Det er morsomt å vnete på!

Stine sa...

Vakker! jeg venter fortsatt på min...