torsdag 3 december 2009

Iskall

Precis hemkommen från biobesök. Jag och C var och såg den tredje avslutande filmen i Millennium serien av Stieg Larsson, Luftslottet som sprängdes. Den totala kyla och råhet som finns i de två första filmerna känns ända in i benmärgen även denna gång. Absolut sevärd och ett måste om man sett de tidigare två filmerna. Jag tycker dock inte den sista filmen var lika bra som de innan. Lite segare och mindre händelserik och väldigt många personer och namn att hålla reda på. Det var orsaken till varför jag aldrig orkade ta mig igenom boken. De två första bara slukade jag, men icke sa nicke, trots två försök var jag till slut tvungen att ge upp den sista. Noomi Rapace är strålande även i denna film och gestaltar den sargade vingklippta Lisbeth Salander med bravur.

1 kommentar:

B i r g i t t a sa...

Helt underbar bld - så himla vacker! Jag saknar ord :D