tisdag 8 december 2009

Dålig Ursäkt

Hade ett möte på banken i morse. Susade i väg med bilen i lagom tid för att slippa stressa. Ni vet hur det är, man vill inte komma inspringande flåsande och högröd i ansiktet ;-). Vad händer. Jo. På min färd till banken passerar jag en sjö som är en hemvist för många (och då menar jag MÅNGA) sjöfåglar. Ibland vill dessa pippisar smaka om gräset är grönare på andra sidan vägen. Just när jag kommer åkande har en hel koloni änder blivit sugna på en promenad. I lugnt mak med lite lagom långa vilopauser korsar alltså ett tjugotal fåglar körbanorna åt båda hållen. Behöver jag nämna att de inte har samma takt och att vissa inte riktigt vet om de ska gå åt det ena eller åt det andra hållet ;-). Inget annat att göra än att sitta lugnt och vänta. Alltså börjar jag mitt viktiga bankmöte med häftig andning och högrött ansikte. Precis så där som jag inte ville att det skulle bli :-(. Ni kan ju tänka er minen på min rådgivare när jag ber om ursäkt med denna förklaring. Det finns bra ursäkter och sedan finns det andra ursäkter, ha, ha. Är man djurvän så är man. Mötet blev trots min tidsfadäs trevligt och gick bra.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.

Donald & Co på gruppresa........

Ha de bra.

Hasse A

Anette sa...

Det visar ju bara vilken fin människa du är Marie ;-) Fast visst var det en lite udda ursäkt och den funkar säkert bara en gång ;-D

sinneskatten sa...

Allt brukar bli bar om man säger som det är.
Vi har så här också på vintern, men se här får änderna för sig att ta en promenad över till kyrkan, vet inte om det är något speciellt de söker där på kyrkogården.

Lasseivomma sa...

Det var ingen dålig ursäkt, den var bra, borde ge en bra bild av dig till bankmannen/kvinnan. En person med sådan omtanke lånar de säkert ut en miljon till. Tack för din röst, jag är smickrad.

Helena sa...

Jag hade väntat tills änderna gått över vägen precis som du. Hellre komma lite sent till ett möte än att riskera att köra på något stackars djur...