måndag 28 december 2009

Jag Behövde Kylas Ner

"Lilla" F går en kurs i kandar under tre dagar så det var "upp och hoppa" tidigt i morse igen för att skjutsa ;-). Kandar, för dig som inte är i häst tagen, är då man rider hästen med ett betsel som består av både stång- och tränsbett (bridong). Används under dressyr. Häpp, nu blev du allt klokare va ;-). Ha, ha, ha. Lite lunch och sedan susade vi iväg för att införskaffa "hippa" snowboardkläder till madamen. Jag kan lova att inte vad som helst duger. Hujedamej så många gånger jag fick bita mig i tungan, räkna lååååångsamt till tio baklänges och andas lugnt. Att shoppa med en tonåring är tålamods prövande. Gick på en riktig dynamit explosion i dag, ha, ha. Vi fann, provade och diggade........... bara det att lilla mamma inte kollade prislappen innan hon sa ja ;-(. Får trösta mig med att jag hjälp den svenska ekonomiska krisen i dag. Såååååååå, trött och varm var det skönt att återvända till hemmets lugna vrå. Nu sitter jag här och slappar med en iskall cider och slickar mina sår. En riktigt smarrig cider med smak av julens alla kryddor. Mmmmmmmm.

2 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Himmel den är ju så vacker på bild att det är synd att dricka ur den..skål på dig..

Lairama sa...

Nej inte är det lätt att shoppa med tonårsflickor inte... misstaget att inte titta på prislappen har jag dock aldrig gjort :) Kan tänka mig att cidern sitter bra som tröst.

Hoppas julen har varit mysig.
Skål och hick från mig.