söndag 18 januari 2009

Ide

C och jag tog en sväng förbi båten idag för att kolla läget. Då slog det mig att båtarna lever liknande liv som björnarna. Hela långa vintern "sover" de i sina krypin för att sedan "vakna" på vårkanten.
Passade på att ta lite vinterbilder vid bryggan också.

Lilla båten ordentligt insvept och skyddad.
En stackars bortglömd båt. Den måste frysa om "rumpenstumpen" ;-).
De på sommaren guppande bojarna är nu stelfrusna och ordentligt fastkilade i isen.
Den tjocka kättingen är ordentligt fastfrusen i isen.



2 kommentarer:

Sanna sa...

Det är helt annorlunda från sommaren. Verkligen!

Ulrica sa...

Vilka vinterbilder... Men nu vill jag ha sommar!! Älskar båtar och skulle gärna vilja ha en igen - jag blir så ledsen när jag ser att de båtar som ingen verkar ta hand om. Som den lilla Flippern som liksom bara ligger där...