tisdag 27 januari 2009

Tisdags Tema v 5

Vardagsliv presenteras hos Tisdags Tema denna vecka. Mycket av min tid går åt till hästarna, ja jag och F är tokiga i dessa underbara djur :-). Är det inte ridning i stallet så är det på vänners privata kusar. Doften, värmen och kontakten är själavård för mig. Bilden är tagen i september 2008 och det är faktiskt Butterfly Flip. Hon pensionerades i samband med Göteborg International Horseshow förra året och är sedan augusti tillbaka "hemma" hos sin ägare Kristina i Värmland. Kusinfru i familjen känner Kristina och ordnade så vi fick komma och hälsa på. Ett magiskt ögonblick för oss! Ja, ni som inte är intresserade av hästar tänker säkert "det är ju bara en häst", men ni andra kan nog förstå känslorna vi hade denna dag. Vi fick gosa och umgås med Flippan i hagen och jag tog många bilder............just det många ;-). I sommar blir det ett nytt besök och förhoppningsvis har hon då fått föl :-).

12 kommentarer:

Veronica sa...

Det kan jag tänka mig var ett kärt återseende!!!!!!! Vilken fin vinkel på fotot!!
=)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Vilket jättefint foto!! Kan känna den underbara doften av varm mule ändå hit, jättefint! Ha en fin dag!

Ulrica sa...

Hmm, hästar är fantastiska djur om än väldigt stora. Sist jag red var ett år sedan när maken och jag hyrde två hästar och en medföljare. Jag kunde inte sitta på en vecka....;) Tack för att du berättade om din vardag.

EmmaP sa...

Härligt foto! Förstår att det måste ha varit speciellt att få träffa just den hästen :)

Jules sa...

Underbart foto :)
Förstår att det var ett kärt återseende.
Ha en fin tisdag

Kerstin sa...

Vacker bild, vacker häst och jättefin tolkning. :)
Ha det gott.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Roligt att få en inblick i din vardag. Det är ju ett liv, så jag kan förstå din känsla för hästar.

Skön fortsatt tisdag önskar jag dej
Irene

Sanna sa...

Det var riktigt kul alltså! ;)

araminta sa...

Åååå,vacker bild!!
Bra tolkning!
Ha det gott!!

Rolle sa...

Vacker bild fina djur hästar.
Tack för titten hos mig.

Photos by Storm sa...

Som gammal hästfantast förstår jag dig precis. Och nu längtar jag helt plötsligt efter doft av häst...../Lis

Paula sa...

blir lite avis här faktiskt.. Men vi har lagt in samma bild. Fast jag tog våran egen..... Fin bild...