onsdag 21 januari 2009

Känner Saknad

Där tvivlet gror handlar om en pappas tvivel på sin enda son när denne blir anklagad för ett allvarligt brott. Den är spännande med ett oväntat slut. Boken skiljer sig ganska mycket från andra kriminalromaner jag har läst. Relationerna i familjen och i samhället de lever i har en ganska central roll i boken och är mycket känsloladdade. En bok man inte lägger ifrån sig oberörd. Om man har barn själv kan vissa delar i boken skapa riktiga ångestattacker. Ingenting för svagsinta alltså ;-).
Jag läste ut boken för två dagar sedan. Det känns så tomt nu. Dels för att jag inte hunnit köpa någon ny och dels för att den var så otroligt bra. Hur ska jag nu hitta en annan bok som är lika bra eller bättre. Ofta när jag läst en kanonbra bok är det lätt att jag ratar nästa jag väljer. Orättvist, jag vet, men jag kan inte rå för det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det underbart med bra böcker. Lite taskigt mot de böcker man läser efter, de kan kännas platta och tomma.

Ska lägga den här boken på minnet och köpa den om jag kommer över den någon gång.