fredag 23 januari 2009

Spegel

Hos Fredagsfoto bjuds det på speglar denna vecka. Min älsklingspegel har en lite rolig historia. Länge, länge letade jag efter ett gammalt fönster som jag tänkte göra om till en spegel. Det skulle vara ett gammalt fönster med gamla fönsterhakar. Gärna avlutat också. Efter flera års letande bara fanns det där! En utställare på trädgårdsmässan hade fönstret som dekor och det var därför inte till salu. Jag bönade och bad, men det hjälpte inte. När mässan stängde släpade jag mig hem tung i hjärtat av att inte kunna ta med mig "mitt" fönster hem. Jag kunde inte sluta tänka på det så nästa dag åkte jag tillbaka, fast besluten att jag inte skulle lämna mässan utan fönstret den här gången. Utställaren kände igen mig och smålog när jag började pilla på fönstret. Han förstod min känsla sa han så det blev till slut en deal. Vi bestämde att jag skulle komma tillbaka och hämta fönstret på kvällen sista utställningsdagen och så blev det. Sedan lämnade jag in fönstret hos en glasmästare som gjorde min spegel. Jag är så där löjligt glad i den eftersom jag fick kämpa så för att få den. Skam den som ger sig heter det ju ;-).

16 kommentarer:

Namn: Eva sa...

Jättefint och trevligt med den lilla anekdoten till!

Trevlig Helg!
/Eva

Baronessan sa...

Min gubbe, som älskar gamla saker, tycker det är helgerån att göra om fönster till något annat än fönster. Jag håller inte med - skulle själv vilja ha en sån spegel! Fint fotat.

Veronica sa...

Har en lika spegel som du här hemma =) Visst är de fina!!
=)

Jules sa...

Tur du inte gav dig.
Den är jättevacker.
Ha en jättefin fredag :)

Handarbete/Pyssel sa...

Hej!
Här halkade jag in på din blogg och så mycket fint att titta på och intressanta rader att läsa.

Jag såg att du ville ha recept på nyttigare semlor. Jag har ett sånt recept, men har inte provat att göra dem, men lägger ut receptet på min receptblogg http://recept-jag-gillar.blogspot.com/ så får du titta in och se vad du tycker, om de är värda att prova.
Själv ska jag nog göra det idag :)

Ha en skön dag!

Paula sa...

Förstår dig den är jätte fin. Vill oxå ha en sådan spegel men har inte hittat något lämpligt fönster. Så nu skall jag springa på mässor Tack för tipset hihi

Pia sa...

Underbar spegel och en sån härlig "story" till den!! Kanon!! Må gott!

Elisabeth sa...

Jag förstår att du var envis.
Den var ju jättefin din spegel!!

Ha en skön fredag// Nettan

Kerstin sa...

Vilken fin berättelse till din fina spegel. Förstår att du inte kunde låta den vara kvar. :)

Ulrica sa...

Åhhh, en sådan fönsterspegel skulle jag också vilja ha. Underbart vacker och vilken tur att du inte gav dig...

åsa sa...

Jättefin bild och roligt att läsa om hur fönstret blev ditt....
Ha en bra helg!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja det gäller att inte ge upp.

Jättefin spegel blev det.

Skön helg önskar jag dej
Irene

MMS sa...

Jättevacker spegel och vackert fotograferat. tack för din kommentar hos mig. P.S om du hittar en bok om tonårsspråk, så vill jag ha ett ex!

♥ Pernill@ sa...

Jättevacker spegel !!!

Mita sa...

Du hade en riktigt fin spegel denföll jag för, må väl

Unknown sa...

Vilken fin historia och jag förstår att du kämpade för det är verkligen en vacker fönsterram.

Trevlig helg