torsdag 29 januari 2009

Vänsterprassel

Vad gillar ni denna herre? Jag tycker han är jätte vacker. Det är en kisse i grannskapet som är mycket kelig och tillgiven. När jag är ute, morgon, mitt på dagen, eftermiddagen eller sena kvällen, dyker han alltid upp från ingenstans. Jag blir lika glad varje gång vi möts. Hans enorma tillgivenhet bemöter jag med klappar och vänliga ord och jag tror att han liksom jag tycker att vi har "ihop det" ;-). Nu är det bara ett problem. Som ni vid det här laget vet har jag redan en relation, med fotvärmaren Pelle. Han är inte förtjust i grannkattens och min relation kan jag meddela. Rentav upprörd. Det blir fräs, morr och jakt så fort de ser varandra. Som tur är stannar det vid detta. Båda herrarna undviker närkamper tack och lov. Inget duellerande om kärleken här inte ;-). För mig är detta ett problem eftersom jag inte bara kan ignorera denna attraktiva man. Samtidigt vill jag inte göra min svartvita älskling sur. Kanske jag och mitt vänsterprassel får acceptera situationen och nöja oss med blickar;-). Det är svårt när man som jag har ett stort hjärta som rymmer kärlek till många. Känslor kan man ju inte rå för. Varken jag med mina eller Pelle med sina. ;-) ;-) ;-) ;-) Nu sitter fotvärmaren här bredvid mig och kurrar. Han väntar på att vi ska krypa ner i sängen tillsammans. God Natt alla go'a nära och avlägsna vänner.

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt. Sådant vänsterprassel är ju liksom helt ok:)*s*
Han är jättefin!
Tror att mina också skulle reagera om jag kelade med grannkatterna här. De är innekatter, så det är ingen överhängande risk dock. *ler*
Kram Lallis

Eva-Lena Sjösteen sa...

Två hetlevrade herrar med silkeslen päls, vem skulle inte vilja ha det :)? Ha en fin fredag!
Kram

Kerstin sa...

Han är en riktigt sötnos och jag förstår att din fotvärmare blir irriterad. :)
Ha det gott.

Viola sa...

Åååå, så trist det var å lese dette. Både godt og trist.. Der fikk jeg sett nabokatta.. Jeg forstår akkurat hvordan du følte det.. Og det vil nok gjenta seg nå, med din nye katt.. Man vil så gjerne være vennlig mot alle som kommer og er god.. :)