lördag 24 januari 2009

Längtan

Idag har jag arbetat första helgen efter den långa ledigheten över jul. Det har varit fullt ös medvetslös så jag känner mig helt slut. I morse regnade det hagel och blåste iskallt på tvären så jag tyckte inte det gjorde så mycket att jag skulle jobba. Det är alltid tyngre att gå iväg på morgonen om det är strålande väder och familjen ska göra nå´t kul. Idag höll sig familjen visst mest inomhus och kurade. F hade till min stora lycka storstädat sitt rum, utan föregående tjat. I´m impressed! Jag undrar hur vädret varit hos er. Lika grått, blött och blåsigt som i Stockholmstrakten? När jag satt i bilen på väg hem från jobbet kände jag mig så deppig över att den snö som så vackert singlade ner häromdagen nu regnat bort och att allt ser så smutsigt och tråkigt ut. Då bestämde jag mig för att rota runt i mitt bildarkiv efter ett riktigt härligt färgsprakande fotografi som jag kan vila ögonen på och som piggar upp mig. Jag hittade den här fina bilden från försommaren. Det härligt gröna gräset med de lysande små solarna (maskrosor), vissnade påskliljor och tulpaner i full blom. Visst är den fin?! Vips så försvann det gråa och tråkiga och inom mig började en skön längtan efter sommaren att gro. Tänk vad ett fotografi kan göra med människans sinnestämmning:-).

1 kommentar:

Karin Berg sa...

Ja, usch och fy. Idag har jag unte stuckit näsan utanför dörren. brrr. Och jag längtar efter vår.