lördag 13 november 2010

Fugit Irreparable Tempus - Den Oersättliga Tiden Flyr

                                                           Det är viktigt att leva i nuet
                                                    Finnas här både i tanken och i själen
                                    Göra det du vill idag, inte skjuta upp saker till morgondagen
                                                  Du vet inte vad morgondagen har att ge
                                                                 Livet är bräckligt
                                                                    Livet är skört
                                                                    Carpe Diem

Inspiration & Kreaktivitet

11 kommentarer:

cat sa...

Så sant, så sant! En stillsam och vacker bild!

Susanne sa...

Så klokt! Visst är det så. Ha en riktigt skön och avkopplande helg och bamsekram från mig=)

Wildhearts sa...

Visst är det så. Tänkvärda ord och vacker bild på ett väldigt skört tema.

Misswhatsit sa...

Så sant som det är skrivet! Kan bara hålla med om dina ord. Ett stämmningsfullt foto också.
Ha en fin helg!

Annelie sa...

Så fina och så sanna ord Marie!
Jag har tagit en nästan identisk bild, undrar om vi varit på samma ställe?
Näe, det har vi säkert inte, jag var i Sundbyberg....
Mycket vackert är det i alla fall, och du har fått med det där lilla extra som jag inte kan förklara vad det är.
Ha en fortsatt skön helg min vän!♥

Rantamor sa...

Tack för dom raderna, verkligen något Rantafar och jag försöker att leva efter...jag var så nära, så nära att mista honom för tio år sen. Men livet ville något annat, och vår kärlek övervann döden och idag lever vi verkligen...

Ha en underbar kväll.

Anonym sa...

Så sant så sant det du skriver..
Vilken fin bild..ledsam men ändå fin.
Vet du..jag har carpe diem tatuerat på min vad :)
Tack fantastiska du för din kommentar hos mej idag, så glad du gör mej.
KRAM

BP sa...

En mycket vacker bild med en mycket tänkvärd text. Man borde läsa dina rader oftare faktiskt för att påminna sig själv om dess sanning.

Olga T sa...

Ja så är det! Fint och tänkvärt bidrag.
Att stanna upp är viktigt och ofta gör vi det bara just vid tillfällen som din fina bild visar.

Tove sa...

Det går nog inte att beskriva det bättre än med din bild - strålande!

Anonym sa...

Sant! Tänkvärd text och fin bild. Att livet är skört har vi verkligen fått erfara i år. Vacker värmande bild.