torsdag 11 november 2010

Stockholm I Mitt Hjärta

I söndags bjöd Stockholm på vackert höstväder med strålande sol från en klarblå himmel. Jag och maken begav oss iväg för att klättra upp på Hammartoppen. Där njöt vi av den fantastiska utsikten över "vår" stad.






















Hammarbytoppen är en konstgjord topp i stadsdelen Björkhagen i Stockholm. Den ligger uppe på Hammarby skidbacke som ursprungligen nådde 55 meter över havet. Hammarbytoppen har idag en höjd
av 87,6 meter. Den började byggas 1983 av fyllnadsmassor från bland annat bygget av Globen och över 800 000 kubikmeter användes. På toppen finns en skidanläggning med snökanonsystem. Backen drivs av Skistar.
(Wiki)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn Marie.

INTE visa sådana bilder av "min/er"
stad, jag får resfeber.

Det blir så många nyfikna från landet...

Lättare åtkomst fån Hammarbyhöjden, inte så mycket klättring, mindre behov av oxygen....

Jag ser på bilden att din "sherpa"
försöker att pigga upp dej med mer oxygen...

Ha de bra.

Hasse A

Annelie sa...

Javisst är Stockholm en helt fantastisk stad! Jag är så glad över att jag blivit en o8:a!
Härliga bilder, utsikten ser ju helt vansinnigt vacker ut däruppifrån!
Och en bild på ett vackert par blev det också, myyyysigt!

Rigmor sa...

Stockholm ÄR vackert! Närheten till havet gör att det blir ett extra plus. När vi lugnat ned oss här med huset ska vi ta lite mer utflykter har vi bestämt, då bland annat till skärgården runt Stockholm.
Hoppas att du mår bättre, kan säkert vara av influensasprutan. Jag har faktiskt inte tagit den i år än, och det vore väl kanske på tiden eftersom man jobbar inom vården.
Här har vi en underbar solnedgång och utanför mitt fönster går det tre rådjur och sparkar i snön för att leta efter äpplen som grannen slängt ut. Det ser faktiskt ut som de har riktigt roligt, hoppar och skuttar som ystra kalvar.
Krya på dig och han en skön kväll under filten!!
Kram kram

Monica sa...

....låt mig begrunda dig nu, åldrad i ungdomens glömska...öarnas stad de är du.....Fin text till mycket vackra bilder från vår huvudstad tagna av en "mästare".....som vet när/hur man "trycker" av precis vid rätt tillfälle. På detta är hon en mästare på att "trycka" sin älskade man på rätt ställe....vilken go puss!
Var rädd om dig och de dina vännen!
En varm & ärlig kram från mig.

Mamsen sa...

Vilka underbart fina bilder på vårt
härliga Stockholm,man blir lyrisk.
För att inte tala om den romantiska
kyssen. Jag blir rörd och ögonen
regnar.

Kram & sov sött

Viola sa...

Å Mie!! Så vakkert!! Stockholm er en veeeeldig vakker storby!! Spreke dere er! Og da fortjente en og hver av dere et riktig kyss av hverandre- ja!! :))

Nå gleder jeg meg til å scrolle nedover, se på bilder fra .. kanskje London..?!

Klemmer fra meg! :)