fredag 10 april 2009

Favorit Bland Favoriterna

Jaaaaaa! Idag såg jag en Anemone Nemorosa, ja en vitsippa alltså. Vi var på kombinerad långfredags- och fotopromenad på Djurgården när den helt plötsligt dök upp bland vissna löv och kvistar. Känns som lite tidigt eftersom jag för bara en vecka sedan hittade tussilago och blåsippor. Hur som helst, vacker var den och glad i sinnet blev jag. Vi avnjöt fika med dopp vid Kruthusets café. Vi satte oss på en brygga och dinglade med benen, solen glittrade och reflekterade så vackert i saltsjön. Vi solade våra bleka ansikten och insöp den härliga vårluften. Ingen dålig start på påskledigheten :-)

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag förstår din lycka! Härligt!
kram Lallis

Olga T sa...

Låter som en härlig långfredag!

Birgitta sa...

Härligt! Glad Påsk!
Kram Birgitta

Viola sa...

Det hørtes ut som en helt herlig dag! :) Hvitveis sier vi her i Norge. Jeg har ikke sett min første hvitveis ennå, men når jeg sitter her bak dataen, så er jo sjansen ganke liten ;) Djurgården har jeg vært, men det er mange, mange år siden! Var så flott der og i den gamla stan! :)