lördag 25 april 2009

Musikfoto 15

I Musikfoto denna vecka bjuds på toner innehållande flicknamn. Mitt val är det semitiska namnet för prinsessa. Namnet har använts i Sverige sedan mitten av 1400-talet och var mycket populärt på 1980-talet. Den 31 december 2005 fanns det totalt 44 766 personer i Sverige med detta tilltalsnamn. Namnsdag firar dessa flickor den 19 juli. Bilden på "lilla" F symboliserar prinsessan, vår prinsessa. 12 på väg mot 13, och om några år sjunger pojkarna.........................
http://www.youtube.com/watch?v=WFSiTrs-H_8
Vår väntan var lång. Vår väntan var en berg- och dalbana. Väntan kantades av tårar som rann av sorg men sedan av glädje. Älskade F du är vår kärlek och vår glädje. Du är livet. Den stolthet vi känner över dig finner inga gränser. Vår prinsessa. Puss och Kram från Mam och Pap.

11 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Oh..Sarah..du den är fin..den är härlig precis som din prinsessa..kram på dig..vilken fin kärleksförklaring

Anette sa...

Gissade rätt! Hon är fin Sarah, både låten och den äkta varan! /Kram Anette

sinneskatten sa...

Vilken fin prinsessa och ett vackert musikval till.
ha en skön helg med din prinsessa.

Mia sa...

Åh, den är ju såååå fin, den sången *L*

Cissi sa...

Den låten är så fin! Och en prinsessa på snart 13... Visst kommer pojkarna! :o)

Rajson sa...

Mysig låt och fint känsligt foto!
Min yngsta prinsessa är på väg till Barcelona med tysk pojkvän!Så släppinte iväg dina, man vet aldrig var dom hamnar!
Ha en underbar dag!

Anonym sa...

Vackert, både bild och text!

(Låten hoppar jag över, hörde den tillräckligt många gånger när den var ny... En del gamla dängor är roliga att återuppliva, andra kan gott ligga kvar i malpåsen...men jag vet inte riktigt vad som avgör...)

Anonym sa...

Jättevacker bild. Tyvär finns det en person som varit väldigt elak mot mig med just det namnet. Nu klarar jag inte av den låten eller att höra hennes namn.

Vilka minnen man kan ha till ett visst namn.

Ulrica sa...

Vilka vackra ord till den vackra bilden. Jag tror mig ana vad ni gått igenom. Mycket kärlek.

eva b sa...

Sköna toner till vacker bild!

Pialotta sa...

Oh Sarah, den låten väcker minnena till liv hos mig.. en tid med både vemod och glädje.. Så fin din dotter är:-) Ha de gott/Pialotta