lördag 11 april 2009

Musikfoto 13

Mitt val av Stad eller Ort är självklart min älskade hemstad, Sveriges huvudstad, Stockholm. Bilden är tagen från Fjällgatan i går under vår underbara kombinerade långfredags- och fotopromenad. Startskottet gick på Söder med målet Djurgården och därimellan en sväng i Gamla Stan. Musikvalet är en klassiker och att dessutom stockholmsgrabben Lasse själv sjunger den är pricken över i. Här kan du lyssna på fler bidrag till Musikfoto.

http://www.youtube.com/watch?v=f_af9O19TWM&feature=related

7 kommentarer:

Lena sa...

God morgon & Glad Påsk! Kul att du hälsade på hos lilla mig. Ja, visst är Kalmar FF både ögon- och örongodis!

Stockholm... Mmmm... En helt underbar stad. Jag har inte varit där "på riktigt", på många år. I sommar ska det dock bli av. Om planerna håller. Dottern vill fira sin födelsedag där i augusti. Vi hoppas!

Jag tycker du gjort ett klockrent val. Tummen upp!!! Snart är det sommar.

KRAMEN!

Anna tassar in.. sa...

Sommar i Stockholm..då blir man varm i hjärtat..då ler man Fjällgatan är min favorit oxå..södershöjder är härligt..ett underbart musikfoto här hos dig.

tallrotsmarie sa...

ren sommarmusik...snart kommer de tisdagarna när man sitter bänkade och lyssnar =)

Anette sa...

Åh, vad ni har det smidigt som bor i Stockholm *ler*. Finns ju hur mycket musik som helst om den staden *ler*. Lasses låt har ju blivit en riktig sommarklassiker och vackert är det ju på din bild. Ha en fin påskdag, själv åker jag till jobbet om en stund. /Anette

eva b sa...

Givetvis! Klockrent musikval att hylla en underbar stad. Har själv varit på vift några dagar, och det är alltid lika underbart att rulla in med tåget! Stockholm om Sommaren är guld!

Rajson sa...

Ja ni stockholmare ska def vara stolta över denna otroligt vackra stad!

Viola sa...

Måtte bare høre denne sangen, helt nydelig! :) Og så synes jeg Sthlm-dialekten er så vakker! :)