söndag 26 april 2009

Helgen I Fokus v 17

Nu lyser solen äntligen på oss igen och överallt bildas det vackra skuggor. Skuggor som kan vara sköna att svalka sig i om solen är för varm och skuggor som bildar vackra mönster att fotografera. Passande att dekorativa skuggor är temat hos Helgen I Fokus denna vecka. Jag har inga problem att hitta fina skuggor utan det största problemet är att välja bland dem alla. Skulla jag ta grindskuggor, staketskuggor eller skuggan från dörrhandtaget? Väljer skuggorna från Flizan, Lolly och Dante. Tre underbara ponnys som rids av tre underbara tjejer.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara skuggor. Jättesnyggt tycker jag.

KerstinJ sa...

Skarpa fina skuggor!

Olga T sa...

Oj vilka skarpa skuggor, annat än mina det. Du har lyckats bra!!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Så ledsen att jag inte hinner hålla mig uppdaterad längre och så många jättefina bilder jag missat i din blogg :).. Snart blir det dock lite lugnare. När trillingarna flyger ur boet, blir det åter tid till försummade cybervänner :D Bilden ovan är en väldigt lyckad skuggbild, snyggt!!

Må så jättegott/Kram

foto CHIP sa...

Klockrent skuggbidrag! Så mysigt med ridtur :)

Ingela sa...

Fina skuggor av fina hästar - bra bild!

Anonym sa...

Snygg komposition på fotot och skuggorna är klara och tydliga skulle nästan gå att beskära och använda skuggorna utan det som ger skuggan.

Margareta G

Helgen i Focus sa...

Ett bra exempel på hur man anpassar bilden till att innefatta skuggorna. Och då fått en spännande och balanserad bild. :)