torsdag 9 april 2009

Torsdags Reflektion

Den är veckan handlar min Torsdags Reflektion om saknad. "Lilla" F har tillbringat fem dagar i fjällvärlden på snowboard och skidor medans jag och C varit tvugna att jobba. Jag är så glad för skruttan, att hon blev erbjuden att följa med bästa vän, "lilla" S, med familj till Idre på påsklovet. Samtidigt här hemma har saknaden varit enorm. Tyst och tomt och ensamt har det varit. Även fotvärmaren Pelle har reagerat. Han går runt och riktigt letar efter henne. Stannar i hennes rum, lägger sig i hennes säng och jamar. Ikväll kommer de hem och då ska jag pussa, snutta och gosa på henne så hon storknar. Tror ni hon blir förtjust? Jag säger bara att hon är på väg att bli tonåring så då vet ni nog svaret ;-).

13 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Åh vilka fina och varma ord du skriver! Men en sak slog mig, var det inte just när man hade varit ifrån varandra som det var lite ok med lite känsloyttringar som tonåring? Tycker mig minnas det ;)

Cecilia Artista sa...

Söt dotter du har! Och visst blir det mysigt när hon kommer hem!
Glad Påsk!

Henry sa...

Det blir nog pusskalas när hon kommer hem!-:)

Barbamorsan sa...

Hihi men om mamma inte försöker så blir det nog konstig ochså kan jag tro. Glad påsk!

Anonym sa...

Just i den åldern kan ju pussande och snuttande vara lite "pinigt"... men det går över. Mina äldsta tycker det är helt ok att krama och pussa mamma till och med när det är fullt med kompisar i närheten.
Förstår att du har längtat massor!

Tack för din fina kommentar hos mig, jag blev nästan lite generad :). Och jag läser ALLT du skriver i din fina blogg.

Kakslottet... Ett paradis!

Kram

Anette sa...

fyyyyy, vad du är pinsam.....*skratt*. Fast det kanske går bra om ingen ser.
Jag ska ju skicka min nr 3 till England två veckor i sommar.......han blir 13 i höst. Får väl se om man får krama honom när han kommer hem.

Ha en skön påsk med mycket mys! Kram Anette

Bitten sa...

Visst är det gott när de är hemma igen. Jättefin tjej. Glad påsk!

strömmas sida sa...

Det är som att balansera på en knivsegg ibland när man har tonåringar :-)). Men dom är små inom sig ändå. Inbillar man sig som mamma *S*.

kram
strömma

Anonym sa...

nja tror inte att det blir så uppskattat.
Det skulle det inte vara för mina barn.Kan inte tänka mig att vara ifrån dem så länge. Lite skönt i början skulle det kanske vara men inte sen. Glad Påsk.
P.s Sök på muffins så hittar du dom:)

LottaM sa...

Tror nog att hon innerst inne vill gosa och mysa med både moder och kisse, efter en veckas frånvaro av vardagen är det den man saknar mest, även om man inte vill erkänna det för övriga.
Mys på och njut så länge hon bor hemma.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en trevlig påsk!

Karin Wijk sa...

Ja, man får verkligen passa på att pussas nu när sonen är liten och inte verkar ha något emot det... för det blir nog lite svårare ju äldre han blir ;-)
Men mammor får väl vara lite "pinsamma" tycker jag. Tror nog de behöver lite pussar och kramar även när de blir tonåringar.
Vilket fint foto, förstår att saknaden är stor! Hoppas ni får en riktig Glad och mysig Påsk!

smulan sa...

Vacker blogg...vacker flicka. Önskar er en glad påsk!

Emma sa...

Ibland är det skönt att komma iväg så man får sakna varandra och känna hur mycket man uppskattar varandra :)