torsdag 12 november 2009

Anti Torsdagar

Det är lite mysko, men jag har så länge jag kan minnas i mitt vuxna liv alltid ogillat torsdagar. Jag vet att många tycker det är en bra veckodag eftersom det snart vankas helg, men jag är alltid trött och less på torsdagar.Visst, psykologi I know, men det är irriterande. Jag har dock kommit på en ganska bra bot mot den tristesskänsla denna veckodag för med sig i mitt sinne. På torsdagar bjuds det upp till guldkantad myskväll vid middagsbordet hemma hos oss. Kalla det för uppvärmning inför fredagen om du vill ;-). En del har ju lilla lördag på onsdag, så då kan ju jag ha förfredag på torsdagen :-). Gommen fick i kväll njuta av nybakat dinkelbröd med bladspenat, pepparsalami, brieost toppat med kvisttomat. Ett glas Zinfandel till det och torsdagen kändes plötsligt gudomlig. Nu ska jag krypa upp i soffan med ett gott te och nybakade cantuccis.

3 kommentarer:

Anna sa...

Wow vad härligt! Otroligt läcker bild med reflektionen. Ha en riktig mysig förkväll!

Paula sa...

Härligt när man myser till det mitt i veckan. Vad spelar det för roll vilken dag det är ???
Har en dag som jag inte gillar och det är tisdagar, försover jag mig blir det en tisdag, är trött å grinig denna dagen.. men jag tror att alla har en dag som inte är på topp på.. Super duper härlig bild. Ha en bra helg

Veronica sa...

Grymt coolt!!! =)