söndag 22 november 2009

Inspiration Och Kreaktivitet Nr 16

En viktig och nödvändig ingrediens i livet är våra drömmar. Att ha nå´t att kämpa för och längta efter kan vara en riktig morot. Vissa drömmar kanske vi aldrig får tillfälle eller möjlighet att uppfylla, men känslan de ger oss fyller en viktig funktion för vårat välbeffinande. Hur tomt och meningslöst skulle inte allt te sig om inte drömmarna fanns. Bilden jag har valt till dagens tema är för mig en riktig drömbild. Dels förmedlar den en enorm känsla av drömmar tycker jag. Och dels skvallrar den om en av mina stora drömmar, att få möjligheten att ha en egen häst en dag. Och vet ni vad, jag kommer aldrig sluta drömma :-). Inspiration & Kreaktivitet.

13 kommentarer:

Olga T sa...

"Livet ska gro av drömma, annars är livet armt...." Var det ett Carl Jonas Love Almquist-citat??? Vet inte men citatet gillar jag och det passar in på ditt bidrag. :)

BP sa...

Suverän bild med "dubbelmening". Din text till var riktigt, riktigt bra. Fick mig en liten tankeställare där. Tack!

kaxi sa...

Dröm i blicken om gröna ängar och din dröm om egen häst. Jag har 4 och stora ängar åt dem. Ska strax gå ut och mocka och mysa med dem.
Otroligt vacker bild.

Camilla (Rantis) sa...

Drömlik bild på en häst som säkert drömmer öm gröna stora ängar..
Snyggt!

anemonen sa...

Vad vore livet utan drömmar? Både de vi får till oss under sömnen och de vi har i sinnet.

cat sa...

En vacker bild där jag tycker mig se att även hästen har en drömmande blick:)
Ska äntligen ta tag i att börja rida igen efter alla år då annat hindrat mig.

Veronica sa...

Härlig bild och tolkning!!! Jag hoppas din dröm uppfylls =)

Namn: Eva sa...

Så fin bild och med dubbel innebörd! Vad drömmer den hästen om egentligen?

Hoppas du får en egen häst snart!
/Eva

Misswhatsit sa...

En vacker och drömsk blick på hästen på bilden. Du har en skön inställning, tycker jag. Man ska aldrig sluta drömma.

ormbunke sa...

En fin och härlig dröm du har. Anita

Mona sa...

Självklart ska du inte sluta drömma! Det är viktigt att ha drömmar om framtiden.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Härlig varm bild och vad vore vi som sagt utan våra drömmar... Håller min turtumme för att din dröm förverkligas..//E-L

christina sa...

Det är klart vi ska drömma, jag har flera såna drömmar utöver nattdrömmarna.
Hästen ser jätte fin ut!!