lördag 21 november 2009

Musikfoto 34

Ännu en gång representeras mitt bidrag till Musikfoto av min favorit artist. Albumet Darkness On The Edge Of Town utgavs 1978 och innehåller till skillnad från många andra av Springsteens skivor flertalet tunga, ledsamma texter som skvallrar om mörker där allt hopp är försvunnet. Trots detta tycker jag denna skiva är en av de bästa The Boss gjort. Bilden är tagen från en kulle ovanför Edinburgh.



Some folks are born into a good life
Other folks get it anyway anyhow
Me I lost my money ... and I lost my wife
Them things don't seem to matter much to me now
Tonight I'll be on that hill ...`cause I can't stop
I'll be on that hill ... with everything I got
Lives on the line ... where dreams are found and lost
I'll be there on time ... and I'll pay the cost
For wanting things ... that can only be found
In the darkness on the edge of town
In the darkness on the edge of town

8 kommentarer:

Namn: Eva sa...

Trevligt att du delar med dig av dina tankar kring Bruce! Själv har jag inte lyssnat speciellt mycket på hans musik ... bara på hans hits! Denna låt du valt var riktigt bra!!!

Passade foto också! Tyvärr känner jag inte igen staden!

Trevlig Helg!
/Eva

Pia sa...

Stilrent och vackert foto. Bruce är inte min favvo men måste erkänna att vissa av hans låtar är rätt bra!! Bl a denna!! Må gott!

B i r g i t t a sa...

Gllas :)

Anette sa...

En ny låt för mig, men Bruce känner man ju till. Bra låt, med mycket feeling i rösten.
Edinburgh har jag faktiskt besökt fast det är länge sen nu. En fin stad! /Anette

Anna sa...

Min favvoartist!

EnviroSheila sa...

Mycket Bruce Springsteen låtar den här veckan! Det här var en låt som jag aldrig hört förr... Riktigt bra faktiskt! Hans raspiga röst kan göra de flesta låtar intressanta ;)

Rajson sa...

De tidiga låtarna från The Boss var i mona ögon "rakare" både musik och texy mässigt. Många favoriter, kanske inte lika lättköpta som en del av de senare hitsen.
Edinburg är en stad som hemskt gärna vill återvända till. Kanske tedan nästa sommar. Det ska bli en tripp till Skottland i alla fall.
Ha det gott!

Christer sa...

Ja, ibland måste man hålla med om att "det var bättre förr". När det gäller Bruce håller jag mig helst inom tiden innan 1987...