lördag 28 november 2009

Lördags-Linsen v48

Alla underbara förberedelser inför julen. Dofterna, smakerna och pysslet. Få tid till umgänge med alla nära och kära i lugn och ro. Det finns mycket jag ser fram emot nu. Mitt sinne har dock en extra stor längtan. Den efter snö. Jag älskar snö. Att kunna leka i den, bygga snölyktor, åka skidor och bräda eller varför inte bara ta en härlig promenad och njuta av den härliga tystnad snötäcket ger. Jag hoppas Kung Bore också bloggar (under pseudonym då eftersom jag inte kunnat se några likheter med honom hos någon där ute ännu) och läser min önskan ;-). Lördags-Linsen.

9 kommentarer:

Eva-Lena Sjösteen sa...

Haha, nu ler jag då både du, jag och Lis har samma längtan, blir säkert fler :)

Ha en fin lördag i det gråa/E-L

CamillasFoto.se sa...

Visst är det härligt med snö. Problemet är bara att det har en förmåga att plaska och slaska så pass. Jag vill ha snö som ligger kvar.

BP sa...

Cool bild... även om jag inte alls längtar efter den vita varan ;-)

Lavynnia sa...

åå, jeg lengter også etter snøen! Den deilige, myke snøen som former seg fint og mykt i barnehender, og blir til harde snøballer som man kan bruke i en snøballkrig med;)

hihi

Takk for kommentar inne hos meg!:D

Anne-Lie sa...

Gillar din tolkning av temat -♥-

foto CHIP sa...

Vacker bild som tusan. Hoppas du får snö snart :)

Bitten sa...

Visst kan julen vara värd att längta efter, men för med sig mycket måsten också. Fast jag försöker njuta i stället.

Mona sa...

Det är vackert med vit snö! Det kan jag också längta efter, men inte slask och modd som är det vanliga där jag bor.

Kerstin sa...

Vi har samma längtan du och jag. :)
Fin bild till temat. Nog sjutton skulle det sitta fint med ett vitt täcke därute för att ge oss lite ljus.
Ha en fin advent.