torsdag 12 november 2009

Cantuccis

En riktigt mysig blogg med vackra fotografier och goda recept har min nyfunna cyberkompis Mikabella. I dag bjussar hon oss på dessa underbart goda italienska mandelskorpor, cantuccis, med smak och doft av den nalkande julen. Jag blev så sugen att jag direkt efter jobbet rattade bilen till affären för att inhandla ingredienserna. Nu doftar hela huset underbart och la famiglia jublar över nybakat. Uppkrupen i soffan inbäddad under en pläd med en kopp av mitt favvis te (Rooibos ginger and lime från NK´s tehandel) och en cantucci, yes så tänker jag avsluta dagen.
Kram på er och sov gott :-).

5 kommentarer:

Mikabella sa...

Åhhhhh! Vad glad jag blir!! Vad roligt! Massor av krmara på dig. Nu skall jag mysa ner mig i soffan jag också. En kopp the och en lite cantucci och så nya serien Glee. Mys! Massror av kramar! Jag är smickrad över ditt inlägg o att jag får vara på din blogglista! Värmer verkligen.

Robin sa...

How funny, I was just at Mikabella's blog and then I saw these and said "that's odd, that looks like the same kind of cookie she just showed". Yours look just as delicous - especially with the red tea that I too am drinking right now.

Helena sa...

Ser jättegott ut! :)

Anna tassar in.. sa...

Si si Biscotti splendido..molto bene..prego och typ hela härliga..Mille Grazie..himmel så jag tramsar..men du vet italienska skorpor får igång mig..

Buona sera!

Hero sa...

De ser ljuvligt goda ut! måste nog jag också testa. men det får bli en annan dag,det är lite mycket nu. Och i helgen väntar Stockholm på mig!
ha en trevlig helg!
kram Maria