tisdag 10 november 2009

Tisdags Tema v 46

Ett självporträtt som skvallrar om saker som betyder oerhört mycket för mig. Hästar är en nödvändig ingrediens i mitt livsrecept. Doften, värmen och samspelet dessa djur bjuder på är underbart och ridningen ett bra sätt för mig att koppla av. Likaså vad gäller fotografering. Den håller i gång min kreaktiva hjärnhalva, får mig att våga prova och experimentera och leder mig ut i naturen, mitt andningshål. Sist, men absolut inte minst, "lilla" F som är min stora lycka här i livet, min energi- och inspirationskälla till i stort sett allt jag gör. Kika in hos Tisdags Tema för att se andras tolkningar.

32 kommentarer:

Anonym sa...

Häftig bild, inte visste jag att hästögon är så blanka :)
Kul tolkning på temat.

Artlover sa...

Om det inte var för fisheye utan från ett hästöga som man ser dig så var det här det bästa jag har sett hitills. Jättebra!

SerineX sa...

Utrolig stilig bilde!

Anonym sa...

Riktigt läcker bild, där du fått in det som är du! Snyggt!

Namn: Eva sa...

Underbart foto!!!! Bästa jag sett hittills!
/Eva

marie sa...

WOW....vilken häftig bild på dej i ögat =)

mina händer har raynauds sjukdom...bara mina händer =)

Pialotta sa...

Det här tycker jag är så himla bra.. precis dig i ett nötskal.. nej vad sägjer jag.. i ett hästöga;-)

Kika sa...

Wau!! Gillar speglingen, otroligt fint och bra foto! :)

Anni sa...

Mycket läckert fotograferat!

Emma sa...

Vilket härligt o annorlunda fotografi! Kul att kunna fånga sig själv i något du tycker om :)

Veronica sa...

Det där var ju hur klockren tolkning som helst!!!! Jag tokdiggar bilden ;)

Majsan sa...

WOW!! Vilken annorlunda bild. En fantastisk sådan!

Husbilen Credo sa...

Verkligen bra fotograferat, kul tolkning.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en bra dag!

Hanna sa...

Jätteläckert kort:)

Kerstin sa...

Wow, vilken läcker bild. När man förstorar bilden blir det riktigt häftigt. Så mycket som speglas i ögat. Snyggt jobbat! :)
Ha en fin dag.

Viola sa...

Jag blir stum av beundran över din bild! Wow vilken uppvisning,TACK för det! / Viola

Anna tassar in.. sa...

Underbart porträtt..du det är så härligt med kreativa lösningar på ett tema..

Marie då..så glad jag blir jag ser Anna Garden här..klart du får länka..jag tar dig till min lista..jag tar dig med på bloglovin..så ses vi..mmm så blir det säkert..kram på dig från Anna Filipendula Rudbeckia

Lasseivomma sa...

Snygg bild, mycket snygg och kreativ...bravo.

En farmor sa...

Fantastiskt, Jättefint

finner inte ord

Anne

Lotta S sa...

Grattis till underbar bild! Mycket finurligt och kreativt att fånga speglingen i hästens öga.
Ha det bra i höstmörkret/Lotta

Bruno Beige sa...

Du speglar dig i dina intressen. Snygg lösning och tolkning. Och du, tack för kommentaren.

Bitten sa...

Häftigt självporträtt, liknade mitt porträtt på fototriss i söndags, jag speglades i K:s solglasögon.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja det var en bra och beskrivande bild om vad du gillar.

Vilket inte min bild visade, den är ju ganska så snurrig och det är långt ifrån mej.

Må gott, önskar Irene

Inger sa...

Hästar är underbara :)

Mona sa...

Superläckert! Bara att komma på idén visar på en otrolig kreativitet.

Wickans värld sa...

Himmel vilket läckert foto!!

Klimakteriehäxan sa...

Snyggt - och liiiite läskigt! Fast först trodde jag ditt självporträtt var det där med hår och vatten och då undrade jag verkligen hur du hade burit dej åt...

Hedwig sa...

Så kreativt att använda hästögat som spegel. snyggt som bara den.

Carina sa...

Kul bild - bra tolkning!
Kramen.

Margareta sa...

Ett fint porträtt och en stor konstnärlighet visar du med ditt foto. Jag tycker om fotot och din tolkning. En kul omgång, men varierande bilder.
Min premiär har legat i magen hela dagen. Nästa gång ska jag försöka lära mig en ny teknik. Jag imponeras av dessa bilder. /Made

Mikabella sa...

Rolig och bra tolkning! Älskar uppfinningsrikedomen du visar! Kram på dig!

Viola sa...

Å - dette bildet er bare så stilig!! Smart! :)