onsdag 27 januari 2010

Abstinens

Ja, det har jag. Med stort A dessutom ;-). Socker abstinens. Denna människa är född till sockerråtta. Allt, nåja, i stort sätt allt sött gillar jag. Nu när det är GI rivstart som gäller för mig är kolhydrater i alla former bannlysta. De sägs att suget klingar av, men inte känner jag nå´t "kling" inte ;-). Detta ska pågå i 5 veckor till, suck! Var tvungen att baka i dag för att i alla fall få känna doften av socker, ha, ha. Gissa om jag fick hålla fingrarna i styr för att inte smaka av smeten. I morgon är det dax att jobba igen efter två sköna lediga dagar och då kommer mina kollegor få njuta av dessa brownie muffins med choklad glasyr och kaffe/cappuccino strössel. Ja jag får se på och dregla! Självplågeri eller hur ;-). Ha en fin kväll.

5 kommentarer:

sinneskatten sa...

Visst är livet orättvist...ler

Susanne sa...

Vad himla duktig du är som kan stå emot=) Det skulle inte jag klara. Är du med i någon tidnings GI-klubb eller kör du självmant?
Jag funderar på att köra en vända jag med. Har testat en gång för ett par år sedan och mådde prima.
Kram

Anna tassar in.. sa...

Jo men du efter några veckor känner man inte suget...håll ut..

Viola sa...

Mmmmm.. de ser gode ut! Tenker at dine kollegaer blir veldig så fornøyde! :) Cappuccino strøssel, hm her har jeg gått glipp av noe, skjønner jeg. Her i kveld har vi spist is som min samboer kjøpte, Tiramisu :)

Anonym sa...

Haha....
NU förstår jag vad GI går ut på: Att se till att kollegerna blir tjocka och feta så att man själv ser smal och smärt ut.
Superbt!
Genialiskt!
Att inte jag har kommit på det tidigare...